خبرخوش کرونایی برای سالمندان

کدخبر: ۳۵۸۲۲۳
اقتصادنیوز : یک شرکت آمریکایی از آزمایش واکسن کرونا خبر داد که ایمنی قابل توجهی روی سالمندان ایجاد می‌کند.
خبرخوش کرونایی برای سالمندان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت بیوتکنولوژی مستقر در ماساچوست از انجام آزمایشی روی واکسن کرونا خبر داد و اعلام کرد که در یک آزمایش کوچک واکسن کرونای مدرنا، ایمنی لازم برای افراد در سن ۵۶ سال و بالاتر از آن اثبات شد.

این واکسن نشانه امیدوار کننده‌ای برای گروه سنی پرخطر است. نگرانی از اینکه واکسن‌های کرونا در بزرگسالان و افراد مسن ایمنی مناسب ایجاد نمی‌کند، وجود داشت.

مرکز کنترل بیماری و پیشگیری از بیماری در آمریکا گفت: بزرگسالان مسن در معرض خطر بیشتری در بستری و مرگ ناشی از کووید ۱۹ هستند چراکه سیستم ایمنی بدن با افزایش سن ضعیف می‌شود بنابراین کارآیی واکسن باید بیشتر باشد.

شرکت مدرنا، در ماه ژوئیه گزارش داد که واکسن آن پاسخ ایمنی لازم را به وجود می‌آورد و به طور کلی در بزرگسالان ۱۸ تا ۵۵ ساله کارآمد است.

مسئولان این شرکت در طی سخنرانی به متخصصان و مشاوران پزشکی گفتند که مطالعه خود را روی گروه کوچکی از افراد مسن انجام داده‌اند.

مدرنا واکسن خود را روی ۱۰ بزرگسال در سنین ۵۶ تا ۷۰ سال و ۱۰ بزرگسال بیش از ۷۱ سال آزمایش کرد و دریافت که داوطلبان مسن‌تر نیز آنتی بادی‌ها را در محدوده مشابه داوطلبان جوان‌تر تولید می‌کنند و  عوارض جانبی هم ندارد که  این موضوع  نشانه خوبی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید