سفیر آمریکا در سازمان ملل مدعی شد؛

فقط کشورهای حامی تروریست مخالف سیاست‌های آمریکا علیه ایران هستند!

کدخبر: ۳۵۸۲۳۸
اقتصادنیوز: سفیر آمریکا در سازمان ملل بامداد جمعه با نادیده گرفتن شکست سیاست های ضد ایرانی ترامپ در شورای امنیت گفت: هر کشوری که با سیاست های ضد ایرانی آمریکا هم رای نشود، حامی مالی تروریسم است.
فقط کشورهای حامی تروریست مخالف سیاست‌های آمریکا علیه ایران هستند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کلی کرفت در مصاحبه اختصاصی با شبکه العربیه گفت: ایالات متحده هنوز در تلاش برای اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران در ماه آینده است.

کرفت با پذیرفتن منزوی شدن آمریکا در جهان افزود: هیچ کشوری به غیر از آمریکا مقابل رفتارهای ایران ایستادگی نکرده است، ما هدایت این مسیر را بر عهده گرفته ایم.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا نیز شامگاه پنجشنبه مدعی شد تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از نیمه شب ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) به وقت گرینویچ باز خواهند گشت.

درخواست دولتمردان آمریکا برای بازگرداندن تحریم های ایران در حالی صورت می گیرد که در هفته گذشته بعد از ارائه درخواست رسمی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بازگرداندن تحریم‌هایی که به موجب برجام و قعطنامه ۲۲۳۱ لغو شده بود، ۱۳ عضو اعم از چهار عضو دائم و ۹ عضو غیر دائم به صراحت اعلام کردند، خواسته آمریکا هیچ مبنای قانونی ندارد.

پنج عضو این شورا که همچنان در برجام حضور دارند و به این ترتیب، اعضای حاضر در برجام به همراه جمهوری اسلامی ایران به صراحت مخالفت خود را با  سیاست یک جانبه‌گرایی آمریکا اعلام کردند.

برجام توافقی چندجانبه است که میان گروه موسوم به ۱+۵ و ایران در سال ۱۳۹۴ به امضا رسید و پس از آن به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که به اتفاق آرا تصویب شد، مورد تایید قرار گرفت.

دونالد ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور رسمی اعلام کرد این کشور دیگر مشارکت‌کننده در برجام نخواهد بود و دستور داد تمام تحریم‌های تعلیق شده به موجب توافق هسته‌ای را بازگردانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید