هشدار ایران به امارات /اجازه تعرض به اتباع خود در آب‌های خلیج فارس را نمی‌دهیم

کدخبر: ۳۵۸۳۹۵
فرمانده مرزبانی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورت حضور ملوانان در آب‌های سرزمینی دیگر کشور‌ها نباید به سوی آن‌ها تیراندازی شود.
هشدار ایران به امارات /اجازه تعرض به اتباع خود در آب‌های خلیج فارس را نمی‌دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه تعرضی به منافع و اتباع خود را بر نمی‌تابد.

سردار گودرزی در بازدید از مرزبانی قشم افزود: ملوانان با لنج‌های ایرانی و با دستان خالی و به قصد صید و تجارت در آب‌های خلیج فارس تردد می‌کنند و باید امنیتشان تامین شود.

او گفت: هفته گذشته ۲ صیاد ایرانی با شلیک گلوله گارد ساحلی کشور امارات هدف قرار گرفتند که خارج از عرف و قانون بین‌الملل بود.

فرمانده مرزبانی کشور افزود: شماری نیز با لنج‌های صیادی دستگیر شدند که با پیگیری وزارت امور خارجه به کشور برگشتند.

گودرزی گفت: دیشب نیز جسد دو تن از صیادان این حادثه ناگوار در بندرعباس تحویل و به زادگاهشان در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد.

او افزود: کشور امارات عربی متحده با عذرخواهی رسمی از جمهوری اسلامی ایران متعهد شد طبق قوانین بین‌المللی خسارت را جبران کند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: موارد بسیاری از ورود اتباع کشور‌های همسایه به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی اتفاق می‌افتد که ما با رعایت قوانین بین المللی برخورد شایسته‌ای انجام می‌دهیم.

سردار گودرزی افزود: صیادان و ملوانان مرزنشین با همکاری دریایانی و مرزبانی، باید در خصوص حرکت در آب‌های سرزمینی آموزش ببینند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید