کرونا در این استان ایران جولان می دهد

کدخبر: ۳۵۸۴۴۶
سواحل شلوغ، ترافیک های پر حجم در جاده ها، تردد قابل توجه مسافران در شهرها همگی حکایت از بی توجهی مردم به هشدارهای کارشناسان و پزشکان در مورد عدم تردد و سفر در ایام تعطیلات این روزها دارد؛ وزیر بهداشت پیش از تعطیلات اعلام کرده بود" خواهش می‌کنم از مردم دوباره بار و بندیل سفر نبندند؛ بیشترین گرفتاری را ما در مازندران داریم" اما گویا آب از سر مسافران گذشته است.
کرونا در این استان ایران جولان می دهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، با توجه به اینکه مصوب شده بود در این چند روز تعطیلات، فروشگاه های بزرگ هیچ فروشی نداشته باشند؛ اما در برخی از شهرهای مازندران این مصوبه رعایت نشد و ازدحام جمعیت در فروشگاه ها ادامه داشت.

به گفته فرمانده پلیس راه مازندران متاسفانه مسافران هیچ اعتنایی به توصیه‌های مسئولان بهداشتی ندارند و به سهولت در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و سطح شهرها تردد دارند.

بر اساس گزارش پلیس راه مازندران تا دیروز ترافیک در ورودی محورهای کندوان، ابتدای جاده چالوس، محور هراز، شهر آمل، نور، نوشهر و تنکابن و رامسر بسیار شدید بوده است این در حالیست که مازندران در وضعیت بحرانی کرونا به سر می برد.

بنا به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سید عباس موسوی رئیس این دانشگاه  در مورد آرین وضعیت بیماران کرونایی در مازندران اظهار کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۸۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: ظرف همین مدت تعداد ۱۱۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هم اکنون ۵۴۹نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند، گفت: از این تعداد ۱۷۲نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

موسوی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات انجام گرفته افزایش میزان مسافرت‌ها و تجمعات ونیز بی توجهی نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی رابطه مستقیمی با افزایش بیماری کووید ۱۹ داشته است، تصریح کرد: ین افزایش دربیماران سرپایی با فاصله یک هفته، بیماران بستری شده پس از ۲ تا ۳ هفته و بیماران بدحال در هفته چهارم، خودرا نشان داده که یک نگرانی و تهدید جدی برای مردم استان محسوب می‌شود.

آخرین وضعیت بیماران کرونایی در بابل

بر اساس گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۱۷۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر مبنای همین گزارش در ۲۴ ساعت گذشته  ۲۷بیمارجدید بستری و ۴۶ بیمار هم ترخیص شدند؛ ۴۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

۷۲۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید