5+1 گزینه جانشینی نخست وزیر ژاپن + عکس

کدخبر: ۳۵۸۴۶۷
5 سیاستمدار مرد در کنار یک نفر از وزیران زن ژاپن از گزینه های احتمالی نخست وزیری در این کشور هستند
5+1 گزینه جانشینی نخست وزیر ژاپن + عکس

رقابت برای جانشینی شینزو آبه رسما از امروز (شنبه) آغاز شد و چند تن از مردان عرصه سیاسی ژاپن آمادگی خود را برای احراز این پست اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هنوز کاملا مشخص نیست که این روند چطور خواهد بود اما رسانه های محلی اعلام کردند که تعدادی گزینه برای جانشینی شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن که عنوان طولانی ترین دوران نخست وزیری در کشورش را با خود دارد و به دلیل بیماری خواهان ادامه کار نیست، در نظر گرفته شده است.

با این حال فوریت شرایط و محدودیت های اعمال شده به دلیل پاندمی کرونا احتمالا حزب حاکم را وادار کند رای گیری را به عهده قانون گذاران و نمایندگان منطقه ای بگذارد که البته روند سریع تری نیز هست.

طی روزهای آتی قرار است نحوه برگزاری انتخابات و اقدامات دیگر برای این منظور اعلام شود.

تعداد کمی برای جانشینی آبه ابراز تمایل کرده اند از جمله فومیو کیشیدا، وزیر خارجه سابق که به عقیده بسیاری گزینه خود آبه برای جانشینی اش است و ایشیدا وزیر دفاع سابق که محبوبیت زیادی دارد.  

تارو آسو ۷۹ ساله معاون وی و وزیر دارایی ژاپن گزینه دیگر است. تاروآسو که از خانواده ثروتمندی آمده است، در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ سمت نخست وزیری را عهده دار بود.

aso

 

دومین فرد برای جایگزینی، یوشیهیده سوگا ۷۱ ساله، مشاور شینزوآبه که نقش مهمی در بازگشت آبه بعد از شکست در سال ۲۰۰۶-۲۰۰۷، ایفا کرده است. آبه وی را در سال ۲۰۱۲ به سمت دبیرکل دولت منسوب کرد.

2 japon

 

شیگرو ایشیبا ۶۳ ساله، وزیر سابق دفاع ژاپن، سومین فرد برای احتمال جایگزینی شینزوآبه است. وی تنها رقیب آبه در انتخابات ۲۰۱۸ بود. ایشیبا ۲۹ سال است که به عنوان نماینده در پارلمان حضور دارد.

download (2)


تارو کونو ۵۷ ساله، وزیر دفاع فعلی ژاپن و وزیر امور خارجه بین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، چهارمین کاندیدا برای جایگرینی شینزوآبه است.

3japon

 

فومیو کیشیدا ۶۳ ساله، وزیر سابق امور خارجه، به عنوان گزینه مورد علاقه آبه در لیست پنج نفره برای جایگزینی وی حضور دارد.

4.japon

 

نام یک زن نیز در این میان آمده است، سیکو نودا، از اعضای سابق کابینه که البته شانس چندان بالایی برای او متصور نیست.

 

5 japon

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید