قطر کشور بعدی که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد؟

کدخبر: ۳۵۸۵۲۰
برخی منابع فلسطینی گزارش دادند که رئیس کمیته قطر ویژه بازسازی غزه برای کاهش تنش در نوار غزه با مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.
قطر کشور بعدی که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: پایگاه خبری روزنامه «القدس»، شامگاه امروز (شنبه)، گزارش داد که «محمد العمادی» رئیس کمیته قطر ویژه بازسازی غزه از طریق گذرگاه «بیت حانون» برای دیدار مقامات رژیم صهیونیستی خارج شده است.

برخی منابع به این روزنامه فلسطینی گزارش دادند که العمادی با تعدادی از مقامات صهیونیست مسئول کاهش تنش در نوار غزه از جمله  مقامات بلندپایه امنیتی و نماینده شورای امنیت ملی و دفتر هماهنگی فعالیت‌های کابینه این رژیم دیدار خواهد کرد.

این منابع با اشاره به اینکه العمادی روز سه‌شنبه گذشته وارد غزه شده است، گزارش دادند که او با برخی اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیدار کرده است و در تلاش است تا دیدگاه‌های دوطرف را به کاهش تنش نزدیک کند.

 روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» نیز روز پنجشنبه گزارش داده بود که محمد العمادی برای میانجیگری میان حماس و تل‌آویو با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

البته محمد العمادی، پیشتر، ارتباطش با مقامات رژیم صهیونیستی را تأیید کرده بود و در این خصوص گفته بود: «ارتباطات با اشغالگران اسرائیلی نه‌تنها مسئله جدیدی نیست بلکه این ارتباطات رویه‌ای مداوم است برای تسهیل ورود کمک‌ها به نوار غزه».

القدس  حدود دو ساعت پس از انتشار این خبر در گزارشی از بازگشت العمادی به نوار غزه خبر داد.

این روزنامه فلسطینی به نقل از پایگاه صهیونیستی «والا» نوشت که نماینده قطر خواسته‌های طرفین درگیر را منتقل کرده است.

رژیم صهیونیستی به‌تازگی و طی اقداماتی دایره محاصره نوار غزه را تنگ‌تر کرده است. این رژیم از تصمیم خود برای ممنوعیت واردات تمام کالاها به نوار غزه از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» (به عنوان تنها گذرگاه تجاری با غزه) خبر داده بود.

از سوی دیگر، این رژیم  اعلام کرده بود که دامنه صید را برای ماهیگران فلسطینی نوار غزه کاهش داده است.

نوار غزه و شهرک‌های صهیونیستی اطراف دو هفته‌ای که شاهد تنش میان نیروهای رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت است. صهیونیست‌ها طی مدت زمان یادشده به بهانه‌های واهی مواضعی را در نوار غزه هدف حمله هوایی و توپخانه‌ای قرار داده‌اند و در مقابل، نیروهای مقاومت نیز چندین بار پاسخ این حملات را داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید