تنش جدید در رابطه کنگره وکاخ سفید؛ اعتراض نمایندگان به تصمیم مدیرتازه ‌منصوب شده اطلاعات ملی دولت ترامپ

کدخبر: ۳۵۸۵۳۳
اقتصادنیوز: مدیرتازه ‌منصوب شده اطلاعات ملی دولت ترامپ اعلام کرد که گزارش‌دهی به کنگره آمریکا درباره امنیت انتخاباتی را متوقف می‌کند.
تنش جدید در رابطه کنگره وکاخ سفید؛ اعتراض نمایندگان به تصمیم مدیرتازه ‌منصوب شده اطلاعات ملی دولت ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، «جان رتکلیف» عضو پیشین مجلس نمایندگان آمریکا که به تازگی از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور به عنوان مدیر اطلاعات ملی منصوب شده، در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که جلسات حضوری گزارش‌دهی درباره امنیت انتخابات را متوقف می‌کند.

براساس این گزارش، رتکلیف به سنا و مجلس نمایندگان آمریکا اطلاع داده است که از این پس به صورت مکتوب درباره امنیت انتخابات به کنگره گزارش خواهد داد؛ اقدامی که امکان فشار برای دریافت جزئیات بیشتر را از اعضای کنگره می‌گیرد.

به نوشته رویترز، یک مقام دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا گفته است که این تصمیم ناشی از نگرانی رتکلیف درباره افشای اطلاعات حساس پس از نشست‌های گزارش‌دهی است که حاکی از بی‌اعتمادی او به همکاران پیشین خود است.

این تصمیم انتقاد شدید دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا را به دنبال داشته است که روی تلاش کشورهای خارجی برای تاثیرگزاری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و انتخابات پیش رو تمرکز داشتند.

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا این اقدام را شانه‌خالی کردن کاخ سفید از مسئولیت قانونی آن برای آگاه نگاه داشتن کنگره و خیانت به حق مردم در آگاه شدن از تلاش کشورهای خارجی برای تخریب دموکراسی توصیف کرد.

رتکلیف پیشتر عضو مجلس نمایندگان آمریکا و کمیسیون اطلاعات این مجلس بود که در طول تحقیقات مربوط به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا به شدت مدافع ترامپ و مواضع او بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید