حمله داعش به عراق

کدخبر: ۳۵۸۶۶۴
اقتصادنیوز: یک مقام محلی در دیاله یکشنبه شب گفت که در حمله داعش به روستایی در منطقه «العظیم» در ۶۰ کیلومتری شمال بعقوبه مرکز استان، یک غیر نظامی کشته و ۲ نفر دیگر مجروح شدند.
حمله داعش به عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا: این مقام محلی گفت که عناصر داعش با سلاح‌های سبک و متوسط ​​به روستای «الهیتاوین» در شمال غربی منطقه العظیم حمله کردند و یک غیرنظامی را کشته و ۲ نفر را به شدت زخمی کردند.
وی افزود: ارتش و نیروهای الحشد العشائری در پی این حمله وارد محل شدند و تروریست‌ها را تعقیب کردند.
منطقه فرعی العظیم در استان دیاله و نزدیک مرزهای استان صلاح الدین یکی از مناطق حساس امنیتی به شمار می‌رود و هراز گاهی شاهد حملات گروه تروریستی داعش است.
در ماه‌های اخیر، حملات داعش به ویژه در مناطق میان استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین و دیاله معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.
در ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، عراق با بازپس‌گیری کل قلمرو خود که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر داعش را اعلام کرد.
با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در دو ماه گذشته به حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق شدت بخشیده است.
نیروهای «الحشد الشعبی» و ارتش عراق در این مدت که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده بیش از ۸۰ عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید