اولین خیانت اسرائیل به امارات پس از اتحاد

کدخبر: ۳۵۸۶۷۵
در اولین اتفاق پس از عادی سازی روابط اسرائیل و امارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با داماد ترامپ، مخالفت خود را در مورد فروش جنگنده‌های اف ۳۵ از سوی آمریکا به امارات اعلام کرد.
اولین خیانت اسرائیل به امارات پس از اتحاد

به گزارش ایرنا از روزنامه جروزالم پست، به دنبال تصمیم واشنگتن برای فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به ابوظبی پس از توافق عادی‌سازی روابط میان امارات با رژیم صهیوینستی، بنی گانتز وزیر جنگ این رژیم یکشنبه در دیدار جرد کوشنر مشاور ویژه کاخ سفید گفت: تل آویو باید با واشنگتن در مورد برتری جایگاه نظامی اسرائیل همکاری داشته باشد. 

وی با انتقاد از تصمیم آمریکا برای فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات اعلام کرد که آماده همکاری با آمریکایی‌ها برای یافتن راه‌ حل مناسب به منظور اطمینان از حفظ برتری دفاعی اسرائیل است. 

مقامات دولت ترامپ در حالی در تلاش برای فروش تسلیحات نظامی بویژه جنگنده اف ۳۵ به امارات هستند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد که وی با فروش این جنگنده و دیگر تسلیحات پیشرفته به هر کشوری در خاورمیانه از جمله اعراب که توافق صلح با اسرائیل دارند، مخالف است. 

آمریکا از دهه ۱۹۶۰ تضمین کرده است که «برتری جایگاه نظامی اسرائیل» را در منطقه حفظ کند. 

آنچه امارات را برای امضای توافق عادی‌سازی با اسرائیل ترغیب کرد، توافقنامه‌ای به ارزش ده‌ها میلیارد دلار بود که ابوظبی را صاحب جنگنده‌های اف ۳۵ و دیگر تسلیحات می‌کند. به گفته منابع آگاه،  «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی توافق عادی‌سازی را مشروط به وجود موافقتنامه تسلیحاتی کرده است. 

1

امارات همواره خواستار دستیابی به جنگنده‌های رادار گریز اف ۳۵ آمریکایی و پهپادهایی شبیه پهپادهای رژیم صهیونیستی بوده است. 

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مردادماه با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند: ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند. 

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند، سرعت بیشتری به خود گرفته است. 
 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید