خبر خوش وزارت بهداشت برای دستیاران پزشکی

کدخبر: ۳۵۹۰۵۵
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۵۰ درصدی حق الزحمه دستیاران پزشکی و دکترای PHD با دستور وزیر بهداشت خبر داد و گفت: این افزایش حق الزحمه از مهر ماه امسال اجرا می‌شود.
خبر خوش وزارت بهداشت برای دستیاران پزشکی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس:  چندی پیش دستیاران تخصصی با ثبت سوژه ای در سامانه فارس من با عنوان «مجلس طرح تبدیل کمک هزینه تحصیلی دانشجویان پزشکی به حقوق را تصویب کند» خواستار پیگیری مطالبات خود شده بودند، که در این راستا خبرنگار فارس با دعوت از سردبیران این سوژه در میزگردی به بررسی مشکلات آنها پرداخت.

حالا با گذشت چند روز از انتشار این گزارش؛ امروز سیما سادات لاری از افزایش حقوق این قشر زحمت کش جامعه خبر داد.

وی درباره حقوق دستیاران پزشکی و دکترای PHD گفت: با توجه به انعکاس مشکلات دستیاران پزشکی و همکاری و همراهی آنها با نظام سلامت در دوران مبارزه با ویروس کرونا، وزیر بهداشت دستور داد که حق الزحمه دستیاران پزشکی و دکترای PHD تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.
 
وی بیان کرد: این افزایش حق الزحمه از مهر ماه ۹۹ اجرایی می‌شود و امیدواریم بخشی از مشکلات دستیاران پزشکی و دکترای PHD برطرف شود.
 
معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: همچنین مشکلاتی که در زمینه محل استراحت دستیاران پزشکی در مراکز آموزشی و درمانی وجود دارد با وزیر بهداشت مطرح شده و قرار است وضعیت همه محل‌های استراحت دستیاران پزشکی در مراکز آموزشی و درمانی سراسر کشور بررسی شده و اقداماتی برای تجهیز و بهسازی انجام شود.
 
لاری گفت: همراهی و همکاری دستیاران پزشکی و اینترن‌ها در طول دوران مبارزه با ویروس کرونا و ارائه خدمات به بیماران ستودنی بوده و جای تشکر و قدردانی فراوانی دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: مشکلات و حتی مسائل مربوط به بیمه درمانی دستیاران پزشکی و خانواده آنها نیز به صورت مستمر در حال پیگیری و بررسی است. خرداد ماه امسال در همین راستا تفاهم نامه‌ای بین معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت نیز منعقد شده که بر اساس آن تفاهم نامه، دستیاران پزشکی، دکترای PHD و خانواده آنها تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

گفتنی است، خبرنگاران فارس مطالبه دستیاران تخصصی وزارت بهداشت در خصوص تبدیل حق الزحمه به حقوق را از طریق مجلس پیگیری می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید