اعتراف جنجالی سارا سندرز از چشمک زدن رهبر کره شمالی به او/ ترامپ گفت کیم جونگ به تو نظر دارد/ برای آمریکا فداکاری کن

کدخبر: ۳۵۹۳۴۴
سخنگوی پیشین کاخ سفید گفت: هنگامی که به همراه تیم آمریکایی برای مذاکره با مقامات کره شمالی به سنگاپور رفته بودیم، رهبر کره شمالی به من چشمک زده است.
اعتراف جنجالی سارا سندرز از چشمک زدن رهبر کره شمالی به او/ ترامپ گفت کیم جونگ به تو نظر دارد/ برای آمریکا فداکاری کن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سخنگوی پیشین کاخ سفید که از اعضای تیم مذاکره آمریکا و کره شمالی در سنگاپور بود یک کتاب جنجالی جدید درباره دورانش حضورش در کاخ سفید نوشته است.

سارا سندرز سخنگوی پیشین کاخ سفید در کتاب جدید خود نوشته است، خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره با چیزی مانند معجزه امکان‌پذیر است.

به نوشته روزنامه «نیویورک پست»، سارا سندرز در این کتاب که توسط انتشارات «گاردین» به چاپ خواهد رسید نوشته است، هنگامی که به همراه تیم آمریکایی برای مذاکره با مقامات کره شمالی به سنگاپور رفته بودند، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به او چشمک زده است.

ترامپ

سندرز می‌نویسد، در راه بازگشت به فرودگاه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که متوجه این قضیه شده بود با لحن شوخی او گفت: «کیم جونگ اون به تو نظر دارد. همین‌طور بود، او به تو نظر دارد. به کره شمالی برو و برای تیم [آمریکا] یک فداکاری انجام بده».

او در این کتاب می‌نویسد، اعتقاد دارد که دست برداشتن کره شمالی از تسلیحات اتمی به چیزی مانند «معجزه» نیاز دارد.

از زمان روی کار آمدن ترامپ، وی دو بار در نشستی رسمی (ابتدا در سنگاپور و بار دوم در ویتنام) باکیم جونگ اون شرکت کرد و دو طرف یک بار هم در منطقه غیرنظامی دو کره دیداری غیر رسمی ترتیب دادند.

اما دیدارهای سران آمریکا و کره شمالی نتوانست به توافقی در زمینه خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره، پایان رسمی جنگ در آن و توقف تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل علیه کره شمالی انجامد.

کتاب سارا سندرز جدیدترین کتابی است که به تشریح یکی از عجیب‌ترین کاخ سفیدهای تاریخ آمریکا پرداخته است.

اخیراً «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی اسبق ترامپ با انتشار کتابی به توضیح درباره شیوه‌های غیرمتعارف ترامپ برای تصمیم‌گیری درباره مسائل کشوری و بین‌المللی پرداخته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید