ترامپ بدهی سازمان بهداشت جهانی را نمی دهد

کدخبر: ۳۵۹۳۵۳
اقتصادنیوز :بعد از اعلام عدم مشارکت آمریکا در پروژه سازمان جهانی بهداشت برای تولید و توزیع واکسن کرونا، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که بیش از 60 میلیون دلار از بودجه باقیمانده واشنگتن برای این نهاد سازمان ملل را پرداخت نخواهد کرد.
ترامپ بدهی سازمان بهداشت جهانی را نمی دهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک روز پس از آنکه آمریکا اعلام کرد که در طرح سازمان جهانی بهداشت برای تولید و توزیع واکسن کرونا مشارکت نخواهد کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که بدهی بیش از ۶۰ میلیون دلاری خود به سازمان جهانی بهداشت را پرداخت نخواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزارری آسوشیتدپرس، ترامپ در اظهارات روز گذشته خود تصریح کرد که قصد دارد این مبلغ ۶۰ میلیون دلار را برای کاستن از بخشی از تعهداتی که به دیگر نهادهای سازمان ملل دارد، صرف کند.

تصمیم ترامپ برای امتناع از پرداخت موظفی ۶۲ میلیون دلاری به سازمان جهانی بهداشت، در حقیقت بخشی از تصمیم ترامپ برای خروج از سازمان جهانی به داشت محسوب می‌شود.

اواسط تیرماه، ایالات متحده آمریکا با متهم کردن سازمان جهانی بهداشت و چین در پنهاکاری در زمینه شیوع ویروس کرونا، از این سازمان بین‌المللی خارج شد و اعلام کرد که سهم واشنگتن از بودجه سازمان جهانی بهداشت را پرداخت نخواهد کرد.

علی‌رغم خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت، مقام‌های آمریکایی گفته بودند که واشنگتن در نشست‌های منتخب این سازمان شرکت خواهند کرد و سهم‌ خود را که زمانی از بودجه‌ای که برای برخی برنامه‌های خاص سازمان جهانی بهداشت در نظر گرفته بود را پرداخت خواهد کرد.

برنامه‌های خاص سازمان جهانی بهداشت که آمریکا متعهد شده بود، بودجه آن را به این سازمان پرداخت کند، شامل پروژه‌های ریشه‌کنی فلج‌ اطفال در افغانستان و پاکستان و کمک‌های بشردوستانه در لیبی و سوریه و تلاش برای مقابله با آنفولانزا می‌شود.

در زمان اعلام خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت، واشنگتن ۵۲ میلیون دلار از مجموع ۱۲۰ میلیون دلار موظفی خود برای سال ۲۰۲۰ را به این سازمان پرداخت کرده بود.

طبق پروژه تولید و توزیع واکسن کرونا که سازمان جهانی بهداشت اوایل امسال آن را معرفی کرد، بر اساس میزان خطری که متوجه مردم کشورهای جهان شده، یک واکسن آزمایشی به آنان داده خواهد شد اما کاخ سفید گفته آمریکا جزء این کشورها نخواهد بود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید