تبعات جانی بازگشایی مدارس بر عهده وزیر آموزش و پرورش است

کدخبر: ۳۵۹۳۸۰
رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: وزیر باید بداند که جان دانش آموزان معصوم در دست وزارتخانه وی امانت است و نمی‌شود با آزمون و خطا و تصمیمات نسنجیده هرگونه که میخواهند با آن بازی کنند.
تبعات جانی بازگشایی مدارس بر عهده وزیر آموزش و پرورش است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: احمدجباری درباره بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه، ضمن انتقاد از رفتار غیرکارشناسی، غیرمنطقی و لجوجانه برخی از دولتمردان تاکید کرد که متأسفانه تصمیمات اتحاذشده دقیقا نقطه مقابل خواست مردم بوده و وزیر آموزش و پرورش بجای بهره‌مندی از برخی تبصره‌ها و شرایط ویژه، قاطعانه تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته است.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مهم که بازگشایی مدارس در اول پاییز همزمان با شیوع آنفولانزای فصلی است، بیان کرد:  سازمان بهداشت جهانی، مجموعه بهداشت و درمان کشور، ستاد ملی کرونا و شخص رئیس جمهور بارها تأکید داشته اند که فصل پاییز فصل بحران اوجگیری کرونا است و در چنین شرایطی در کنار محرومیت‌ها و محدودیت‌ها مشخص نیست وزارت آموزش و پرورش با چه منطقی اصرار بر بازگشایی حضوری مدارس دارد؟ آیا وزیر محترم از درک این واقعیت عاجز است که والدین گرامی زیر بار چنین تصمیم نمی‌روند و با واکنش و مقاومت منفی، از فرستادن کودکان خود به مدارس سر باز میزنند؟ واقعا چه کسی پاسخگوی تبعات اجتماعی چنین تصمیماتی است؟

دبیر کمیسیون عمران مجلس با تمجید از تصمیم وزارت علوم در خصوص برگزاری کلاس‌های دانشگاهی به صورت مجازی و نیمه حضوری گفت: دولتمردان برای دانشگاه و دانشجویان که از سن و سال و درک بالاتری نسبت به دانش آموزان جهت حفاظت از خود در برابر کرونا برخوردار هستند، تدبیر مناسبی اتخاذ کرده اند اما در کمال تعجب  راجع به کلاس‌های مدارس اصرار داشته اند که به صورت صددرصد حضوری برگزار شود!

 جباری خطاب به وزارت آموزش و پرورش که اصرار به برگزاری حضوری مدارس دارد گفت: در مقابل چنین تصمیم غیرمنطقی چه امکاناتی را برای دانش آموزان فراهم ساخته اید؟ آیا نسبت به تعداد کثیر دانش آموزان در مناطق مختلف کشور اطلاع دارید؟ نسبت به فقدان امکانات کافی و سرویس‌ها و آبخوری‌های مشترک دانش آموزان درکی دارید؟ آیا از وضعیت آب و هوایی مناطق گرمسیر و وجود کولرگازی به عنوان عامل انتقال ویروس در کلاس های سربسته مطلع هستید؟ آیا نسبت به خستگی و فرسودگی کادر درمان و بیمارستانهای کشور اطلاع دارید؟ آیا به تخت‌های بیمارستانها و اتاق‌های آی سی یو و بخش‌های کووید استان‌ها سر زده‌اید؟ در این خصوص ده ها پرسش دیگر وجود دارد که جان و روان دانش آموزان و اولیای آنها را آشفته کرده است که همگی بدلیل تصمیم غیرمنطقی و غیرکارشناسی وزارت آموزش و پرورش است و وزیر باید بداند که جان دانش آموزان معصوم در دست وزارتخانه وی امانت است و نمی‌شود با آزمون و خطا و تصمیمات نسنجیده هرگونه که میخواهند با آن بازی کنند.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک، پارسیان و کیش در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در خصوص بازگشایی مدارس می‌باید راهکار مناسبی اندیشیده می‌شد به این ترتیب که مدارس طی دو بازه زمانی و تحت شرایط متفاوتی برگزار می‌شدند به شکلی که در فصل پاییز بدلیل همزمانی با شیوع انفولانزا و اوج گیری کرونا به صورت مجازی و غیر حضوری و پس از آن به شکل نیمه حضوری انجام می‌شد و سرآخر در صورت لزوم دوره تحصیلی را چند هفته تمدید می‌کردند که تا آن زمان به زعم غالب کارشناسان، ویروس کرونا نیز فروکش میکرد و اساسأ خطری جان دانش آموزان را تهدید نمی‌کرد.

جباری در پایان خواستار ورود قاطعانه ی رییس جمهور به تصمیم عجولانه و غیرکارشناسی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر  بازگشایی حضوریِ مدارس شد و تأکید کرد که دولت حداقل برای یک بارهم که شده در ماه‌های پایانی عمر خود به خواست مردم تمکین کند چرا که این مسئله به جان و سلامت فرزندان معصوم این مرزوبوم بستگی دارد و نمیشود که اکنون در قبال اتخاذ چنین تصمیمات نامدبرانه ای سکوت کنیم و متعاقبأ که ثمرات ناگوار آن برای مردم روشن شد، نسبت به آن اظهار بی اطلاعی کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید