درگیری نظامی نیروهای عربستان و امارات در جنوب یمن

کدخبر: ۳۵۹۴۱۳
اقتصادنیوز: منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، نیروهای مورد حمایت عربستان و امارات متحده عربی باردیگر در جنوب یمن بایکدیگر درگیر شدند.
درگیری نظامی نیروهای عربستان و امارات در جنوب یمن

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، نیروهای عبد ربه منصور هادی دولت مستعفی یمن که تحت حمایت عربستان سعودی هستند با نیروهای شورای انتقالی جنوب که از حمایت امارات متحده عربی برخوردار هستند در «أبین»  بایکدیگر درگیر شدند.

بر اساس این گزارش، این درگیری پس از آن روی داد که یک پهپاد که گفته شده متعلق به نیروهای شورای انتقالی جنوب است، مواضع نیروهای منصور هادی را هدف قرار داد.

بنابر گزارش‌ها، در این حمله پهپادی شماری از نیروهای دولت مستعفی یمن زخمی شدند.

شورای انتقالی جنوب از اواسط اردیبهشت امسال در استان‌های جنوبی یمن به مرکزیت شهر عدن، دولت خودمختار اعلام کرد که با مخالفت جامعه جهانی مواجه شد.

در آبان‌ماه ۹۸ با میانجیگری سعودی‌ها، توافقی میان شورای انتقالی جنوب و دولت مستعفی یمن در عربستان امضا شد که به توافق ریاض شهرت یافت.

از مهم‌ترین بندهای توافق ریاض، استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن در مدت ۷ هفته، متمرکز شدن نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه‌های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان بود.

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید