آمریکا باز هم تحریم کرد

کدخبر: ۳۵۹۵۱۱
اقتصادنیوز: واشنگتن در ادامه سیاست‌های خصمانه خود علیه ونزوئلا، 4 مقام قضایی این کشور را به لیست تحریم‌های خود افزود.
آمریکا باز هم تحریم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس:وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه طی بیانیه‌ای یک قاضی و یک فرماندار سابق و دو شهروند دیگر وزنوئلا را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: «امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا 4 عنصر کلیدی که تلاش‌های رژیم نامشروع مادورو برای تضعیف استقلال و نظم دموکراتیک در ونزوئلا را تسهیل کرده‌اند، تحریم می‌کند.»

این تحریم‌ها، «ایندیرا مایرا آلفونزو ایزاگویر» قاضی سابق دادگاه عالی این کشور و رئیس شورای ملی انتخابات را تحت تحریم قرار داده است.

«دیوید اوجنیو دلیما سالاس» فرماندار سابق،«رینالدو انریکه» دادستان کل و «خوزه لوئیس گویترز پارا» از مقامات شورای ملی انتخابات نیز از دیگر مقاماتی هستند که به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا این افراد را به اتهام دخالت گسترده در انتخابات آتی این کشور با هدف جلوگیری از برگزاری انتخابات پارلمانی آزاد و عادلانه در دسامبر 2020 متهم کرده است.

آمریکا طی ماه‌های آتی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا با تشدید فشارها علیه دولت ونزوئلا، اوضاع در این کشور را وخیم‌تر کند.

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا (شرکت پترولئوس دی ونزوئلا یا PDVSA)، شرکای خارجی و مشتری‌های آن را تحت تحریم قرار داده است. هدف واشنگتن عزل «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا و روی کار آوردن رئیس‌جمهوری غرب‌گرا در این کشور است. 

تحریم‌های آمریکا باعث کاهش مشتری‌های شرکت نفت و گاز ونزوئلا شده و صادرات آن را به زیر ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده است.

با این حال، این تحریم‌ها نتوانسته‌اند به کاهش قدرت مادورو در ونزوئلا منجر شوند. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند این موضوع باعث ناخرسندی دونالد ترامپ شده است.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر دولت دونالد ترامپ قصد دارد تحریم‌ها علیه ونزوئلا به خصوص تحریم‌ها علیه بخش نفت و گاز این کشور را تشدید کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید