این کشورها رکورددار مبتلایان و قربانیان کرونا هستند

کدخبر: ۳۵۹۵۸۲
​شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۶ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۷۰۱ نفر رسیده و مرگ ۸۷۸ هزار و ۹۶۳ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
این کشورها رکورددار مبتلایان و قربانیان کرونا هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۸ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۴۷ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمار جهانی همه‌گیری کرونا/ ۳ کشور رکورددار مبتلایان و قربانیان

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

در میان هفت میلیون و ۹ هزار و ۶۹۱ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۹۴۸ هزار و ۷۸۵ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۰ هزار و ۹۰۶ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۹ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۱۰ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۸ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۴۷ نفر معادل ۹۶ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۷۸ هزار و ۹۶۳ نفر معادل چهار درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۶.۳ میلیون مبتلا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. براساس تازه‌ترین آمارها در برزیل هم شمار مبتلایان به این بیماری از چهار میلیون نفر فراتر رفته و این کشور پس از آمریکا و با آماری چشمگیر از نظر تعداد بیماران و قربانیان کووید ۱۹، جایگاه دوم را در جهان دارد. هند نیز اکنون به جمع کشورهایی با بیش از ۴ میلیون مبتلا پیوسته است.

بر اساس داده‌های رسمیِ کشورها پس از ایالات متحده آمریکا سه کشور برزیل، هند و مکزیک با گذشتن از مرز ۶۰ هزار جانباخته به ترتیب بالاترین آمار جهانیِ قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا شش میلیون و ۳۸۹ هزار و ۵۷ مبتلا، ۱۹۲ هزار و ۱۱۱ قربانی

 ۲. برزیل چهار میلیون و ۹۱ هزار و ۸۰۱ مبتلا، ۱۲۵ هزار و ۵۸۴ قربانی

۳. هند چهار میلیون و ۲۳ هزار و ۱۷۹ مبتلا، ۶۹ هزار و ۶۳۵ قربانی

 ۴. روسیه یک میلیون و ۱۵ هزار و ۱۰۵ مبتلا، ۱۷ هزار و ۶۴۹ قربانی

 ۵. پرو ۶۷۶ هزار و ۸۴۸ مبتلا، ۲۹ هزار و ۵۵۴ قربانی

۶. کلمبیا ۶۵۰ هزار و ۶۲ مبتلا، ۲۰ هزار و ۸۸۸ قربانی

۷. آفریقای جنوبی ۶۳۵ هزار و ۷۸ مبتلا، ۱۴ هزار و ۶۷۸ قربانی

۸. مکزیک ۶۲۳ هزار و ۹۰ مبتلا، ۶۶ هزار و ۸۵۱ قربانی

۹. اسپانیا ۵۱۷ هزار و ۱۳۳ مبتلا، ۲۹ هزار و ۴۱۸ قربانی

۱۰. آرژانتین ۴۶۱ هزار و ۸۸۲ مبتلا، ۹۶۲۳ قربانی

پس از آن کشورهای شیلی با ۴۱۸ هزار و ۴۶۹ مبتلا، ایران با ۳۸۲ هزار و ۷۷۲ مبتلا، انگلیس با ۳۴۲ هزار و ۳۵۱ مبتلا، بنگلادش با ۳۲۱ هزار و ۶۱۵ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۱۹ هزار و ۱۴۱ مبتلا، فرانسه با ۳۰۹ هزار و ۱۵۶ مبتلا، پاکستان با ۲۹۸ هزار و ۲۵ مبتلا، ترکیه با ۲۷۶ هزار و ۵۵۵ مبتلا، ایتالیا با ۲۷۴ هزار و ۶۴۴ مبتلا، عراق با ۲۵۲ هزار و ۷۵ مبتلا، آلمان با ۲۵۰ هزار و ۲۸۱ مبتلا، فیلیپین با ۲۳۲ هزار و ۷۲ مبتلا، اندونزی با ۱۸۷ هزار و ۵۳۷ مبتلا، کانادا با ۱۳۱ هزار و ۱۲۴ مبتلا، اوکراین با ۱۳۰ هزار و ۹۵۱ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی ۱۲۶ هزار و ۴۱۹ مبتلا، قطر با ۱۱۹ هزار و ۶۳۷ مبتلا، بولیوی با ۱۱۹ هزار و ۵۸۰ مبتلا، اکوادور با ۱۱۷ هزار و ۱۷۵ مبتلا و قزاقستان با ۱۰۶ هزار و ۲۲۵ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید