یک افشاگری تازه از اقدامات ترامپ/ چرا سفیر انگلیس در آمریکا برکنار شد؟

کدخبر: ۳۵۹۶۴۲
مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در گفتگویی به افشای علت برکناری سفیر انگلیس در این کشور پرداخت.
یک افشاگری تازه از اقدامات ترامپ/ چرا سفیر انگلیس در آمریکا برکنار شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در گفتگو با روزنامه دیلی تلگراف اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور سال ۲۰۱۹ دستور برکناری «کیم داروک» سفیر انگلیس در این کشور را به دنبال افشای یادداشت‌های وی صادر کرد؛ یادداشت‌هایی که در آن‌ها اظهارات تحقیر آمیزی درباره رئیس جمهور آمریکا مطرح شده بود.

جان بولتون گفت سخت‌ترین مسئله آمریکا و انگلیس واقعا زمانی بود که برخی اطلاعات محرمانه مربوط به سفیر انگلیس افشا و علنی شد.

بولتون که سپتامبر سال ۲۰۱۹ از سمت مشاور امنیت ملی آمریکا کناره گیری کرد، افزود: «صبح روزی که این یادداشت‌ها برملا شد، ترامپ من را صدا زد و گفت داروک را از اینجا بیرون بیاندازید.» در آن زمان با «مارک سدویل» مشاور امنیت ملی انگلیس تماس گرفتم و به وی گفتم واضح است که همه از این موضوع اطلاع دارند و پایان خوبی در انتظار این مسئله نیست. داروک را از آمریکا خارج کنید.

روزنامه دیلی تلگراف همچنین به نقل از مقامات سابق ناشناس آمریکا گزارش داد گفته می‌شود موضع ترامپ در ارتباط با این مسئله چنین بوده است که ادامه فعالیت داروک با توجه به اظهاراتش درباره رئیس جمهور «غیرقابل قبول » و «اهانت آمیز» است.

ترامپ دستور اخراج داروک را به دنبال آن صادر کرد که روزنامه دیلی ملی اوایل ژوئیه سال ۲۰۱۹ بخش‌هایی از یادداشت‌های محرمانه وی را منتشر کرد؛ یادداشت‌هایی که در آن این دیپلمات انگلیسی، کاخ سفید را به شکل منحصر به فردی ناکارآمد توصیف کرده و هشدار داده بود سرانجام ترامپ احتمالا به یک رسوایی ختم خواهد شد. داروک همچنین رئیس جمهور آمریکا را فردی بی منطق، غیرقابل اطمینان و بی لیاقت خوانده بود.

داروک یک روز پس از آنکه ترامپ نهم ژوئیه در توئیتی وی را فردی غیرمنطقی و بسیار احمق خواند از سمتش کناره گیری کرد.

گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که داروک به این دلیل از سمتش کناره گیری کرد که بوریس جانسون که قرار بود جانشین ترزا می، ‌نخست وزیر وقت شود در مناظره تلویزیونی برای ریاست حزب محافظه کار هیچ حمایتی از وی نکرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید