معدوم سازی مواد منفجره یافت شده در بندر بیروت

کدخبر: ۳۵۹۶۵۶
ارتش لبنان اعلام کرد که محموله جدید یک و نیم تنی از نیترات آمونیوم که به تازگی در بندر بیروت پیدا شد، را معدوم کرده است.
 معدوم سازی مواد منفجره یافت شده در بندر بیروت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد که مواد منفجره «نیترات آمونیوم» که چند روز پیش در چهار کانتینر در بندر بیروت پیدا شد، را معدوم کرده است.

بر اساس بیانیه فرماندهی ارتش لبنان، واحدهای هنگ مهندسی ارتش این مواد یافت شده را که وزن آن بالغ بر ۴ تن و ۳۵۰ کیلوگرم بود، در میادین انفجار متعلق به ارتش لبنان منفجر کردند.

ارتش لبنان روز پنجشنبه اعلام کرد که ۴.۳۵ تن نیترات آمونیوم در نزدیکی ورودی بندر بیروت پیدا کرده است  و واحدهای هنگ مهندسی ارتش برای رسیدگی به این موضوع تلاش می‌کنند.

لبنان همچنان درگیر پیامدهای انفجار مهیبی است که در چهارم آگوست بر اثر آتش سوزی انبار حاوی دو هزار و ۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در آنجا به وقوع پیوست و بیش از ۱۷۰ کشته و شش هزار زخمی و مصدوم برجای گذاشت، علاوه بر اینکه مناطق کاملی از شهر را فقط در چند ثانیه ویران کرد.

به دنبال آن بیروت منطقه فاجعه دیده اعلام شد و اعتراضات خیابانی همراه با اغتشاش و آشوب در این شهر دولت حسان دیاب را وادار به استعفا کرد.

«باسم القیسی» مدیرکل مدیریت و سرمایه‌گذاری بندر بیروت پیش از این اعلام کرده بود که هنوز کانتینرهای حاوی مواد قابل اشتعال در بندر بیروت وجود دارد.

وی در کنفرانسی خبری تصریح کرد، نامه‌ای در این خصوص به گمرک و ارتش لبنان فرستاده و بیش از یک بار از مدیریت گمرک خواسته که شرکت‌های حمل و نقل را مجبور به بار زدن دوباره این مواد قابل انفجار کند.

ارتش لبنان در ۲۴ آگوست اعلام کرد که اعضای این ارتش با همکاری کارشناسانی از فرانسه ۷۹ کانتینر حاوی مواد "خطرناک" را در بندر بیروت پیدا کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید