بمب گذاری در سوریه با چهار کشته و زخمی

کدخبر: ۳۵۹۷۰۷
اقتصادنیوز: انفجار خودروی بمبگذاری شده در استان حلب سوریه، یک کشته و سه زخمی برجای گذاشت.
بمب گذاری در سوریه با چهار کشته و زخمی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا: براساس اعلام تارنمای اینترنتی دیده‌بان حقوق بشر سوریه، این بمب در شهرک "الغندوره" در حومه شمال شرقی حلب رخ داده است که در کنترل نیروهای ترکیه و گروه‌های سوری مزدور آنکارا قرار دارند.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

برخی منابع اعلام کردند که در این انفجار ۲ تن جان خود را از دست داده‌اند.

ششم شهریورماه نیز، انفجار یک دستگاه موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در مناطق تحت کنترل ترکیه در شمال شرق سوریه یک کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت.

این سومین انفجار در ۲ هفته گذشته در این منطقه به شمار می‌رود، ۱۸ آگوست (۲۸ مرداد) گذشته نیز سه تن از نظامیان خودخوانده "ارتش ملی سوریه" که وابسته به ترکیه هستند، در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در یک پست ایست و بازرسی در نزدیکی شهر رأس العین" کشته شدند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرد.

ترکیه در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید