هریس:واکسن کرونا در دولت ترامپ قابل اعتماد نیست

کدخبر: ۳۵۹۷۳۶
معاون جو بایدن در رقابت های ریاست جمهوری آمریکا اعتقاد دارد:واکسن تولید شده در دولت ترامپ قابل اعتماد نیست.
هریس:واکسن کرونا در دولت ترامپ قابل اعتماد نیست

کاملا هریس با توجه به وعده‌های دولت ترامپ در مورد تولید واکسن کرونا تا اوایل ماه نوامبر (آبان) گفت: ترامپ در باره تولید واکسن کرونا قابل اعتماد نیست. 

به گزارش ایرنا، هریس معاون بایدن نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه (به وقت محلی) در گفت و گو با شبکه سی ان ان گفت: من تنها نمی‌توانم به وعده‌های ترامپ رییس جمهوری آمریکا در مورد کارآیی و ایمن واکسن کرونا اعتماد کنم. 

هریس در پاسخ به مجری سی ان ان در مورد آن که آیا شما از واکسن کرونایی که توسط دولت آمریکا تایید شده باشد استفاده می‌کنید؟ گفت: حقیقا من فکر می‌کنم این موضوعی است که برای همه ما مسئله خواهد شد. 

هریس افزود: من می‌گویم که به دونالد ترامپ اعتماد نخواهم کرد و باید منبع معتبری از اطلاعات باشد که در مورد کارآیی و قابلیت اطمینان بودن واکسن کرونا صحبت کند. 

سخنان هریس در مورد بی‌اعتمادی به تلاش‌های دولت ترامپ برای ارائه واکسن کرونا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در حالی مطرح می‌شود که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها دولت ترامپ هفته گذشته طی بیانیه‌ای به مقامات بهداشتی ایالت‌ها اعلام کرد، برای دریافت واکسن کرونا در ماه نوامبر آماده باشند. 

براساس بیانیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، مقامات بهداشتی همه 50 ایالت و پنج شهر بزرگ آماده توزیع واکسن کرونا به کارکنان بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی و سایر گروه‌های پر خطر در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر (نهم آبان تا 10 آبان) باشند. 

دکتر آنتونی فائوچی رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و دکتر استفان هان مدیر بخش دارو و غذای آمریکا در گفتگوهای اخیر اظهار داشتند که در صورت مثبت بودن داده‌ها، قبل از اتمام آزمایشات واکسن در دسترس گروه‌های خاص قرار خواهد گرفت. 

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون 192 هزار نفر در کشور جان خود را از دست داده‌اند و دولت ترامپ با ناکارآمدی در مهار این ویروس مرگبار تنها به وعده و دعید در مورد واکسن کرونا بسنده کرده است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید