دلواپسان یادشان رفته اولین طرح شان تغییر نام فرودگاه بود؟

کدخبر: ۳۵۹۸۰۰
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تشریح فراز و فرودهای سه ساله شورای شهر در دوره پنجم گفت: شورا در یک سال پایانی هم در برابر هجمه‌ها و تخریب‌ها با سعه صدر برخورد خواهد کرد و همه می‌توانند به هر بهانه‌ای، شورای شهر را نوازش کنند. اما خواهشم از کاسبان ناامیدی مردم این است که چه ما باشیم و چه نباشیم از نهاد شورا و تمام نهادهای انتخابی مراقبت کنند.
دلواپسان یادشان رفته اولین طرح شان تغییر نام فرودگاه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حجت نظری امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران و در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه امروز که سه سال از فعالیت مدیریت شهری دوره پنجم می‌گذرد، متاسفانه نهادهای انتخابی و مدنی بیش از هر زمان دیگری در معرض تحدید و تضعیف قرار دارند، گفت: نهادهایی که با خون دل مردم پایه‌گذاری شد اما متاسفانه به دلیل رقابت‌های کوتاه‌مدت سیاسی و جناحی، چنان آماج حملات و اتهامات قرارگرفت که حتی پس از انتقال قدرت به جناح مقابل نیز نتوانسته است، جایگاه خود را ارتقا دهد.

وی افزود: نمونه بارز آن مجلس شورای اسلامی است که به دلیل حضور سی درصدی نمایندگان اصلاح‌طلب و اعتدالگرا در دوره دهم، چنان موج تخریبی علیه‌اش شکل گرفت که حالا دامن مجلس تماما یک‌دست اصولگرا را نیز گرفته و آن را رها نمی‌کند. تا جایی که نهادی که باید در راس امور باشد، حتی در پیگیری مطالبه تعویق کنکور و بازگشایی دقیقه نودی مدارس نیز نتوانست موثر عمل کند.

نظری با بیان اینکه شوراهای شهر، به‌خصوص شورای شهر پایتخت نیز از این آفت تخریب دورنمانده و متاسفانه جریانی که امید و مشارکت بالای مردم در انتخابات، مانع از حضور آنان در شورای شهر شده بود، طی این سه سال از هیچ تلاشی برای تخریب و تضعیف شورا و حمله به این نهاد چشم پوشی نکرد گفت: این جریان با استفاده از بازوهای قدرتمند رسانه‌ای و تبلیغاتی، بسیاری از اقدامات و عملکرد مدیریت شهری را بایکوت کرد. خاطرم هست در زمان مدیریت شهری قبل، تکمیل چهارکیلومتر از یک اتوبان در پایتخت به خبر اول ساعت 21 تبدیل شد، اما متاسفانه در دوران حضور اصلاح‌طلبان، حفظ و احیای کمربند سبز شمال تهران که به اذعان بسیاری، تهران را از خطر سیل در سال 98 در امان داشت، ساخت و افتتاح چندین هکتار بوستان و اضافه کردن به ریه‌های شهر، افتتاح زیرگذر گیشا، افتتاح ایستگاه‌های مترو، افتتاح پهنه فرهنگی رودکی، پیاده‌راه امیرکبیر و ده‌ها پروژه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی دیگر، به اندازه یک زیرنویس در شبکه‌های خبری نیز بروز نیافت.

هم از رقیب خوردیم و هم از رفیق نما/ هشدار نسبت به تلاش مجلس برای کاهش اختیارات شوراها

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: اما در مقابل توپخانه‌ها چنان در برابر تغییرنام چند کوچه و خیابان که براساس اختیارات قانونی و وظایف شورای شهر انجام شد، فعال شدند که گویا به‌جز نامگذاری برمعابر، هیچ کاری در این شورا انجام نشده است. جالب‌تر آنکه گویا عده‌ای از دلواپسان فراموش کردند که اولین تصمیم‌شان پس از حضور در مجلس شورای اسلامی، درخواست تغییرنام فرودگاه مهرآباد تهران بود و هنگامی که جریان نزدیک به خودشان در شورای شهر قدرت را در دست داشت، چه تعداد نام را در معابر تغییر دادند. در این میان هم البته نام یکی دو عضو فعلی شورا که با نمایندگان مجلس تماس گرفتند یا پیامک زدند و اطلاعات خلاف واقع دادند، در دلم خواهد ماند تا هم از رقیب خورده باشیم و هم از رفیق‌نما!

وی با بیان اینکه مگر غیر از این است که هرچه مشارکت در انتخابات بیشتر و پویاتر باشد، جایگاه نظام جمهوری اسلامی که ثمره خون هزاران شهید و صبر و ایثارگری میلیون‌ها نفر است ارتقا خواهد یافت عنوان کرد : چرا عده‌ای سعی دارند از رای‌دهندگان انتخابات سال۹۶ انتقام بگیرند و با استفاده از ادبیات مایوس کننده، مشارکت در انتخابات را کاهش دهند؟ متاسفانه بسیاری از رقبا به جای کمک به حل مشکلات شهر، سعی در ایجاد چالشی جدید برای پشیمان کردن مردم از رای‌شان دارند و هراقدامی که انجام می‌دهیم، با یک پیامد و حاشیه‌سازی همراه می‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار از مجلس یازدهم که از قضا یکی از شلوغ‌ترین فراکسیون‌هایش، فراکسیون مدیریت شهری است و درصد قابل توجهی از اعضایش نیز تجربه حضور در شوراهای شهر یا مسئولیت‌هایی در شهرداری دارند، این است که یکبار برای همیشه، برای تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری اقدام کند. افزود:  تصویب چنین قانونی در مجلس قطع به یقین راهگشا خواهد بود؛ متاسفانه اما به نظر نمی‌رسد اراده‌ای جدی برای یکپارچه شدن مدیریت و ارائه خدمات در شهرهای‌مان وجود داشته باشد، حتی زمزمه‌هایی نیز به گوش می‌رسد که مجلس شورای اسلامی، در تلاش برای کاهش اختیارات شوراها و محدودکردن این نهاد است. همچنین، با سپردن مسئولیت نظارت بر انتخابات شوراها به شورای نگهبان، امکان استقرار سلیقه‌های مختلف بر کرسی شورا و نیز نمایندگی کردن نظرات مختلف و نگاه‌های متنوع در جامعه محل تردید قرار می‌گیرد.

وی درادامه نطقش که در اختیار رسانه ها قرار داد گفت: شورا در یک سال پایانی هم در برابر هجمه‌ها و تخریب‌ها با سعه صدر برخورد خواهد کرد و همه می‌توانند به هر بهانه‌ای، شورای شهر را نوازش کنند. اما خواهشم از کاسبان ناامیدی مردم این است که چه ما باشیم و چه نباشیم از نهاد شورا و تمام نهادهای انتخابی مراقبت کنند. بار دیگر تاکید می‌کنم؛ اخباری که اخیرا در مورد قصد مجلس برای تغییر قوانینی که نتیجه‌اش محدودیت بیشتر برای شوراهاست شنیده می‌شود، نگران کننده است. ناامید کردن مردم از مشارکت در تعیین سرنوشت، گرچه ممکن است کرسی‌های انتخابی را برای یک یا دو دوره بی‌دردسر در اختیار رقبا قراردهد، اما نتیجه دراز مدت آن ناامیدی مردم از اصلاح و بهبود اوضاع کشور خواهد بود و مثال واضحش آن است که هرکه باد بکارد، روزی طوفان درو خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید