تحریم ترکیه توسط اروپا

کدخبر: ۳۵۹۸۹۰
وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد، شورای اروپا قرار است پایان سپتامبر در وهله نخست پرونده ترکیه و تنش در مدیترانه شرقی به خصوص با محوریت بررسی اعمال تحریم‌ها علیه آنکارا را بررسی کند.
تحریم ترکیه توسط اروپا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا: ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فراسه به رادیو "فرانس اینتر" گفت: در جلسه شورای اروپا در پایان ماه جاری میلادی پرونده‌ای که مطرح می‌شود پرونده ترکیه خواهد بود.

لودریان افزود: ما این پرونده را از چند روز پیش با وزیران خارجه اروپا در برلین آماده کرده‌ایم تا ابزارهای پاسخی که می‌توانیم در قبال ترکیه استفاده کنیم را در دست داشته باشیم.

وزیر خارجه فرانسه افزود: ما از الان تا زمان برگزاری جلسه شورای اروپا به ترکیه می‌گوییم باید اولا قدرت بررسی مدیترانه شرقی را داشته باشد. مساله مناقشه این موضوع به ترکیه‌ای‌ها بازمی‌گردد و این ممکن است.

او اضافه کرد: در آن زمان وارد مرحله‌ای فعال درباره همه مشکلات مطرح شده، می‌شویم.

لودریان تعیین ماهیت این تحریم‌های احتمالی را رد کرد و گفت: سلسله تدابیر برای لحاظ کردن وجود دارند و ما ناتوان نیستیم و همه این را می‌دانند.

وزیر خارجه فرانسه به مجموعه تحریم‌های اقتصادی اشاره و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه را به ایجاد "جو اسلامی - قومی" با هدف "پوشاندن واقعیت اقتصادی در ترکیه" متهم کرد.

شورای اروپا شامل روسای دولت‌های اتحادیه اروپا ۲۴ و ۲۵ سپتامبر تشکیل جلسه می‌دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید