مراقب این 5 خرج اضافی در زندگی باشید

کدخبر: ۳۵۹۹۲۵
اقتصادنیوز : گاهی اوقات به این فکر می‌کنیم که آیا می‌شود از خرج‌های اضافی کاست و بیشتر حقوق‌مان را دخیره کنیم؟ بله، در ادامه با چگونگی آن آشنا می‌شویم.
مراقب این 5 خرج اضافی در زندگی باشید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین ،ما در زندگی کار می‌کنیم تا با حقوق خود، نیازهای زندگی‌مان را جبران کنیم. از خرج برای تفریح‌ها گرفته تا مایحتاج زندگی؛ ولی شاید جالب باشد بدانیم، ما می‌توانیم تفریحات و مایحتاج زندگی خود را با خرج‌های کمتر برآورده کنیم تا پول بیشتری پس از انداز کنیم. شاید هم بخواهیم خرج مسائل دیگری کنیم. این موضوع کاملا به برنامه‌های شخصی خودمان بستگی دارد.

۱. ماشین جدید

ماشین‌های جدید برندهای مختلف به معنای خرج کردن میلیون‌ها تومان پول است. بهتر است اگر وسیله‌ی نقلیه دارید به هوای خرید یک ماشین جدید (تنها به دلیل مدل بالاتر) پول خود را خرج نکنید.

۲. قرص‌های ویتامین

ویتامین‌های بدن ما باید از غذاهایی که می‌خوریم تعمین شود و قرص‌های ویتامین جزو خرج‌های اضافی است. اگر این اتفاق نمی‌افتد و بدن شما کمبود ویتامین دارد، مشکل از تغذیه‌ی نامناسب یا نقص سیستم جذب بدن است. به راحتی می‌توان با ورزش کردن جذب بدن را بالا برد یا با دقت در تغذیه مناسب، مواد مغذی را به بدن رساند.

۳. قهوه‌ در کافه

قهوه به دلیل کافیین و طعم گس، طرفداران بسیاری دارد. این نوشیدنی را اگر در خانه تهیه کنیم خیلی ارزان‌تر از کافه برای ما آب می‌خورد.

۴. غذاهای بیرون

تهیه‌ی غذا از رستوران‌ها و کافه‌ها تقریبا دو برابر مبلغی تمام می‌شود که برای تهیه‌ی آن غذا در خانه می‌توانید صرف کنید.

 ۵. هزینه‌ی بیش از حد اینترنت

یک یا دو بسته اینترنتی در ماه، قابل توجیح است؛ اما اگر بیشتر شود به این معنی است که شما زمان زیادی را در بستر اینترنت صرف می‌کنید که نه تنها به سلامت روان و فیزیک شما آسیب می‌رساند؛ بلکه صرفه‌ی اقتصادی هم ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید