افزایش دو برابری میزان بستری مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی

کدخبر: ۳۶۰۰۷۲
اقتصادنیوز :‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با انتقاد از اینکه کم توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی باعث افزایش مبتلایان شده است، گفت: تعداد بستری ها نسبت به روزهای قبل دو برابر شده است.
افزایش دو برابری میزان بستری مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، محمدحسین صومی، آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی را تشریح کرد و اظهار داشت: از آغاز شیوع بیماری کرونا 30 هزار نفر در استان به این بیماری مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه بیش از 1300 نفر از بابت ابتلا به کرونا در استان فوت کرده‌اند، افزود: در مجموع 4.5 درصد از مبتلایان استان بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطر نشان کرد: طی 24 ساعت گذشته 200 بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری و 4 نفر هم فوت شده اند.

وی با انتقاد از اینکه کم توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی باعث افزایش مبتلایان شده است، ابراز داشت: تعداد بستری ها نسبت به روزهای قبل دو برابر شده است.

صومی با بیان اینکه هم اکنون 780 بیمار مبتلا به کرونا ویروس در مراکز درمانی استان بستری هستند، تصریح کرد: هم اکنون 110 نفر در آذربایجان‌شرقی زیر دستگاه‌های ونتیلاتور قرار دارند.

وی خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم شد و گفت: استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا و در شرایط فعلی کارکرد واکسن را دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید