جشن۵۰ میلیون دلاری خادم‌الحرمین برای زنان مدلینگ در جزیره خصوصی!

کدخبر: ۳۶۰۰۹۷
اقتصادنیوز: افشای جزئیاتی از این دست با توجه به اینکه این هزینه‌ها تماما از ثروت ملی شهروندان عربستانی صورت می‌گیرد، این سوال جدی را نزد فعالان سیاسی ـ مذهبی و کاربران شبکه‌های اجتماعی پدید آورده که آیا هنوز هم باید حکام سعودی را «خادم حرمین شریفین» خواند یا عنوان دیگری زیبنده آنان است.
جشن۵۰ میلیون دلاری خادم‌الحرمین برای زنان مدلینگ در جزیره خصوصی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نور نیوز: کتاب «نفت و خون: محمد بن‌سلمان بی‌رحم در جستجوی قدرت جهانی» نوشته دو تن از روزنامه‌نگاران روزنامه «وال استریت ژورنال» به نام‌های «بردلی هوپ» و «جاستین شِک» درباره زندگی محمد بن‌سلمان، از جزئیات جشن ۵۰ میلیون دلاری ولیعهد سعودی در یک جزیره خصوصی در مالدیو پرده برداشته است.

«رد تاکر» نویسنده مجله نیویورک پست در گزارشی مبتنی بر داده‌های این کتاب، در این خصوص نوشته است؛ این جشن که ماه ژوئیه ۲۰۱۵ در جزیره «ویلا» در مالدیو به میزبانی بن‌سلمان برگزار شد، ۱۵۰ زن زیبای فعال در صنعت مدلینگ که از برزیل، روسیه و جاهای دیگر آورده شده بودند وارد جزیره خصوصی در مالدیو شدند تا با ده‌ها مرد که از خاورمیانه آمده بودند، جشن بگیرند.

در این کتاب آمده است:

بن‌سلمان جزیره را برای خود و اطرافیانش به ‌صورت کامل اجاره کرده بود و علاوه بر ۵۰ میلیون دلار هزینه اجاره یک ماهه جزیره، او به هر کارگر جزیره نیز وعده حقوق ۵۰۰۰ هزار دلاری داد، در حالی که این کارگران معمولاً ماهیانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار حقوق می‌گیرند. این هزینه‌ها برای حفظ رازداری بود چون ولیعهد سعودی نمی‌خواست رسانه‌ها از این مهمانی مطلع شوند.

محرمانه بودن جشن و این سفر آنقدر اهمیت داشت که کارمندان مجاز نبودند تلفن‌های هوشمند خود را به این جزیره بیاورند و فقط موبایل نوکیا ۳۳۱۰ برای برقراری تماس مجاز بود و حتی دو تن از کارمندان به دلیل نقض این شروط، از این سفر محروم شدند.

مدل‌ها هم هنگام ورود به جزیره با یک گاری کوچک مخصوص بازی گلف به یک کلینیک پزشکی منتقل شدند تا اطمینان حاصل شود که بیماری جنسی ندارند و بن‌سلمان و همراهانش نیز پس از اتمام بررسی‌های پزشکی و استقرار هر یک از مدل‌ها در ویلای خود، با هواپیما وارد جزیره شدند.

بن‌سلمان برای سرگرمی از اشخاص مشهور در موسیقی مانند «دی جی افروجک سای» خواننده رپ از کره جنوبی را دعوت کرده بود و قرار بود «جنیفر لوپز» و «شکیرا» هم برنامه اجرا کنند.

شب جشن، محمد بن‌سلمان بسیار ذوق زده بود و وارد جایگاهی که افروجک در آن حضور داشت شد و مدل‌ها کف زدند و او شروع به پخش آهنگ‌های رقص مورد علاقه خود کرد. در همین حال افروجک که به آرامی او را ناسزا می‌گفت، از او دور شد.

این جشن‌ها که قرار بود یک ماه ادامه داشته باشد گاهی تا صبح طول می‌کشید و بن‌سلمان هنگام سرو مشروب که در عربستان ممنوع است، به جای خدمه جزیره از خدمه خودش استفاده می‌کرد زیرا سعودی‌ها نمی‌خواستند در مقابل ساکنان یک کشور مسلمان دیگر شراب بنوشند.

یک هفته از این خوشگذرانی‌های شاهزاده سعودی نگذشته بود که خبر این جشن‌ها و حضور ولیعهد به روزنامه‌های داخلی رسید و او مجبور شد سریعا جزیره را ترک کند.

البته درز این ماجرا درس عبرت نشد و بن‌سلمان کشتی تفریحی «سیرین» بزرگترین کشتی تفریحی جهان با طول ۴۳۹ فوت را ۵۰۰ میلیون دلار، یعنی دو برابر قیمت اصلی خریداری کرد تا محلی برای جشن‌های شبانه دوستانه باشد. این کشتی برای تفریح‌های دریایی بود و برای تفریح‌های خشکی هم تیم بن‌سلمان کاخی را در «ورسای» نزدیکی پاریس به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار خریداری کردند.

افشای جزئیاتی از این دست با توجه به اینکه این هزینه‌ها تماما از ثروت ملی شهروندان عربستانی صورت می‌گیرد، این سوال جدی را نزد فعالان سیاسی ـ مذهبی و کاربران شبکه‌های اجتماعی پدید آورده که آیا هنوز هم باید حکام سعودی را «خادم حرمین شریفین» خواند یا عنوان دیگری زیبنده آنان است.   

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید