بیماری که ۶ تا ۱۲ سال شما را زودتر می‌کُشد + راه‌های درمان

کدخبر: ۳۶۰۲۱۴
یک فوق تخصص بیماری غدد و متابولیسم گفت: دیابتی‌ها ۶ تا ۱۲ سال زودتر از سایر افراد فوت می‌کنند، طبق تحقیقات دو سوم علل مرگ در دیابتی‌ها، مشکلات قلبی است.
بیماری که ۶ تا ۱۲ سال شما را زودتر می‌کُشد + راه‌های درمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید کلباسی فوق تخصص بیماری غدد و متابولیسم با اشاره به اینکه هر شش دقیقه در دنیا یک نفر بر اثر دیابت فوت می‌کند، اظهار کرد: بیش از یک تا دو میلیون نفر در تهران به بیماری دیابت مبتلا هستند،  البته درصدی هم پیش دیابت دارند.

او با اشاره به اینکه نباید از دیابت غافل شویم، افزود: شایع‌ترین علت مرگ و میر در دیابتی‌ها سکته و بیماری‌های قلبی و عروقی است یعنی ۴۰ الی ۵۰ درصد دیابتی‌ها بر اثر سکته قلبی و یا عوارض ناشی از آن فوت می‌کنند.

کلباسی با بیان اینکه سالهاست به بیماران دیابتی دارو تجویز می‌کنیم، افزود: توانسته ایم قند بیماران را پایین بیاوریم، ولی مرگ و میر کم نشده است . در چند سال اخیر دانشمندان بر روی دارو‌ها کار کردند تا بتوانند میزان مرگ و میر را کاهش دهند.

این فوق تخصص بیماری غدد و متابولیسم گفت: دیابتی‌ها ۶ تا ۱۲ سال زودتر از سایر افراد فوت می‌کنند، طبق تحقیقات دو سوم علل مرگ در دیابتی‌ها، مشکلات قلبی است.

کلباسی با اشاره به اینکه خانواده‌های جدید دارویی برای درمان این بیماری کشف شده است، بیان کرد: دید ما نسبت به درمان دیابت در طی سال‌های اخیر تغییر کرده است به طوری که توانستیم قند خون را پایین بیاوریم. دیابت بیماری عروقی است که باعث التهاب در دیواره رگ‌ها و سبب تشدید چربی می‌شود، به طوری که عوارض قلبی و مغزی ایجاد می‌کند.

متفورمین؛ بهترین داروی درمان دیابت

او ادامه داد: استفاده از داروهای جدید نشان می‌دهد مرگ و میر و عوارض قلبی ناشی از این بیماری کم شده است.

این فوق تخصص بیماری غدد و متابولیسم با اشاره به اینکه هیچ دارویی از انسولین قوی‌تر نیست، افزود: انسولین بیمار را نجات می‌دهد، مردم فکر نکنند انسولین خطرآفرین است بلکه باید بدانند که انسولین دوست آنهاست، علم امروز شروع زودرس انسولین را توصیه می‌کند، متفورمین هم بهترین داروی درمان دیابت است.

کلباسی در پایان گفت: در گایدلاین دنیا استفاده از انسولین در شرایط کووید ۱۹ توصیه می‌شود، برخی از دیابتی‌های نوع دو که به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند، قند خون آن‌ها بالا می‌رود، بنابراین سیستم دفاعی آن‌ها پایین می‌آید، در این شرایط انسولین را به بیماران تجویز می‌کنیم تا قند آن‌ها کنترل شود و پس از بهبودی می‌توان انسولین این بیماران را قطع کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید