ناقوس خطر برای صادارت گاز طبیعی در جهان

کدخبر: ۳۶۰۳۳۸
اقتصاد نیوز:ویروس کرونا موجب شده پس از سه دهه هیچ پروژه ای برای صادرات گاز طبیعی مایع در جهان به ثبت نرسد.
ناقوس خطر برای صادارت گاز طبیعی در جهان

خبرگزاری رویترز سه شنبه شب نوشت: به دنبال تاثیر ویروس کرونا بر بازار تقاضای انرژی، برای اولین بار در دو دهه گذشته در سال ۲۰۲۰ هیچ پروژه جدید صادرات گاز طبیعی مایع به ثبت نرسیده است. 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع بانکی و صنعتی از تاثیر اقتصادی ویروس کرونا بر بازار سرمایه گذاری گاز طبیعی مایع گزارش داد. 

براساس این گزارش برخلاف سال گذشته، کاهش چشمگیر قیمت نفت و گاز در سال ۲۰۲۰ شرکت‌ها را مجبور به تاخیر در تصمیم گیری در مورد پروژه‌های جدید سرمایه گذاری در پالایشگاه‌ها کرده است. 

گروه مشاور وود مکنزی که زمینه ارائه تحقیقات در زمینه‌های بازار انرژی فعالیت دارد به رویترز گفت: سال ۱۹۹۸ آخرین سالی بود که در آن هیچ صادرات جدید گاز طبیعی به ثبت نرسید. 

پنج تحلیلگر سرمایه گذاری بانکی و انرژی همچنین اعلام کردند که آن‌ها انتظار هیچ تصمیم نهایی در مورد سرمایه گذاری (FID) ندارند این در حالی است که چهار منبع دیگر اظهار داشتند که انتظار دارند حداکثر یک تا دو مورد سرمایه گذاری به ثبت برسد. 

مورگان استنلی استراتژیست اصلی شرکت دوین مک درمونت گفت: ما امسال انتظار هیچ تصمیم نهایی در مورد سرمایه گذاری (FID) برای پروژه‌های صادراتی گاز طبیعی نداریم. 

به گفته استنلی، با کاهش تقاضا نفت و افت قیمت‌ها در دوران کرونا، هزینه سرمایه‌های اصلی کاهش یافته است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید