چه کسانی در ایران دوست دارند ترامپ رئیس جمهور شود؟

کدخبر: ۳۶۰۳۵۰
روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی نوشت: کاسبان تحریم در کشور دوست دارند ترامپ رئیس جمهور شود چون منافع سیاسی شان تامین می شود
چه کسانی در ایران دوست دارند ترامپ رئیس جمهور شود؟

به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است؛

دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در آمریکا، نمادهائی برای خود انتخاب کرده‌اند که نشان هویتی آنها محسوب می‌شوند. فیل برای حزب جمهوریخواه و الاغ برای حزب دموکرات. هرچند استفاده از این نمادها به‌ویژه «الاغ» برای ما شرقی‌ها بسیار عجیب است ولی در فرهنگ آمریکا چنین نیست و امری عادی تلقی می‌شود.

آنچه از ماجرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ما مربوط می‌شود اینست که آیا فیل برادر الاغ است یا با هم تفاوت دارند؟

نمی‌توان این واقعیت را کتمان کرد که در ایران حساسیت زیادی نسبت به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد. علیرغم ظاهرسازی‌هائی که کاسبان تحریم می‌کنند و می‌گویند فرقی میان ترامپ و بایدن وجود ندارد و اصولاً ما نباید مسائل کشور را با این انتخابات مرتبط کنیم، آنها از پیروزی درباره ترامپ استقبال می‌کنند زیرا از کارشکنی‌های او علیه برجام سود برده‌اند و رونق آینده سیاسی و اقتصادی خود را نیز در گرو ادامه ریاست جمهوری او می‌دانند.

آنها با این واقعیت آشنا هستند که آمریکا فارغ از عملکرد تا حدودی متفاوت دموکرات‌ها و جمهوریخواهان، بر مبنای یک سیستم استکباری مدیریت می‌شود که سلطه‌طلبی را در ذات خود دارد، ولی با این حال منافع جناحی خود را در تفاوتی جستجو می‌کنند که در عملکرد این دو حزب وجود دارد و در 4 سال ریاست جمهوری ترامپ توانسته به آنها در لطمه زدن به برجام کمک کند و به کاسبی‌شان از تحریم رونق ببخشد حتی اگر استخوان‌های مردم خرد شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید