2 سناتور افراطی درفهرست ترامپ برای عضویت در دیوان عالی کشور!

کدخبر: ۳۶۰۵۴۶
​اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا که به نظر می‌رسد به قدرت دیوان عالی برای ادامه بقای خود در صورت برنده شدن در دور دوم ریاست جمهوری نیاز دارد، ۲۰ نامزد دیگر برای این پست در نظر گرفت که نام سناتور تام کاتن و تد کروز هم به چشم می‌خورد.
2 سناتور افراطی درفهرست ترامپ برای عضویت در دیوان عالی کشور!

به گزارش اقتصادنیوز دونالد ترامپ عصر چهارشنبه در نشست خبری خود در کاخ سفید با اشاره به وعده انتخاباتی خود برای انتصابات قضایی، یادآور شد: در روز پس از ادای سوگند ریاست جمهوری نیل گورساچ را برای دیوان عالی آمریکا معرفی کردم و پس از آن هم برت کاوانا را به این منصب برگزیدم.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: همچنین در دوره ریاست جمهوری‌ام بالغ بر ۳۰۰ قاضی را در دادگاه‌های فدرال تعیین کردم.

ترامپ بدون پرداختن به دلایل اعتراض‌های خیابانی چند ماه اخیر آمریکا، اظهار کرد: متاسفانه یک جنبش چپگرایی افراطی در حال رشد است که اصول رفتار برابر تحت قانون را رد می‌کنند. اگر این جنبش افراگرایی چپ، به واسطه اکثریت تضمین می‌شود، دیوان عالی به طور اساسی، آمریکا را بدون یک رای کنگره، دگرگون می‌سازد.

وی در اظهاراتی رقیب‌هراسانه مدعی شد: قضات تندرو، متمم دوم قانون اساسی را حذف می‌کنند، اظهارات سیاسی را خاموش می‌سازند و از مالیات‌دهندگان می‌خواهند که بودجه سقط جنین را بپردازند. آنها به ماموران غیرانتخابی قدرت خواهند داد تا مشاغل میلیون‌ها آمریکایی را نابود سازند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: آنها کلمه «در پناه خدا» را از آژانس‌های ضمانتی حذف خواهند کرد و به طور یکجانبه اعلام می‌کنند که «مجازات اعدام» حتی برای قاتلان فاسد، خلاف قانون اساسی است. آنها مرزهای ملی را می‌زدایند و ادارات پلیس را علیل می‌سازند، به هرج و مرج طلبان، آشوبگران، مجرمان خشن و تروریست‌ها هم مراقبت جدیدی اعطا می‌کنند.

ترامپ ادامه داد: در گذشته نه چندان دور ما اغلب از آزادی، شامل آزادی مذهب، آزادی بیان و حق حمل سلاح لذت می‌بریم که با یک رای دیوان عالی آمریکا محافظت شده‌اند. حقوق محبوب ما همچون حق حیات و متمم عالی دوم قانون اساسی در معرض خطر قرار دارند، از این رو امروز ۲۰ نامزد دیگر را به لیست داوطلبان دادگاه عالی اضافه می‌کنم.

وی با بیان اینکه لیست را برای اطلاع عموم منتشر می‌کند، اضافه کرد: جو بایدن این کار را نمی‌کند، چرا که می‌داند لیست افراط‌گرایان چپ را نمی‌تواند در برابر بررسی موشکافانه عمومی قرار دهد یا موافقت عموم را جلب کند.

نامزد جمهوریخواهان در رقابت انتخاباتی ۱۳ آبان امسال تصریح کرد: بایدن باید لیستی از قضات پیشنهادی خود را برای مردم منتشر کند تا تصمیم بگیرند، همانگونه که چگونگی رای دادن هم اهمیت بسیار زیادی دارد.

ترامپ اسامی قضات مد نظر خود برای دادگاه عالی را به این شرح برشمرد:

بیل پرایر، امی کونیبرت، توماس هاردیمن، بریجت بیدی از آریزونا، دانیل کامرون از کنتاکی، پاول کلمنت از ویرجینیا، سناتور تام کاتن از آرکانزاس، سناتور تد کروز از تگزاس، استورت کایل دانکن از لوئیزیانا، استیون انگل از بخش کلمبیا، نول فرنسیسکو، سناتور جاش هالی از میسوری، جیمز هاو از تگزاس، گرگوری کتزیس از ویرجینیا، باربرا لوگوئا از فلوریدا، کریستوفر لنداو از مریلند، کارلوس مونیس از فلوریدا، مارتا پکهالد از ایلینوی، پیتر فیپس از پنسیلوانیا، سارا پیتلیک از میسوری، الیسون جانز راشینگ از کارولینای شمالی، کیت تاد از ویرجینیا، لارنس وندایک از نوادا.

دیوان عالی آمریکا از ۹ قاضی تشکیل می‌شود که عالی‌ترین نهاد قضایی آمریکا و مرجع تفسیر قانون اساسی این کشور است.

سناتور تام کاتن و تد کروز تا کنون نشان داده‌اند از سیاست‌های تندروانه حمایت می‌کنند و در مواضع سیاسی هم ضد ایران و حامی سرسخت رژیم اسرائیل هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید