واشنگتن باز هم به تل‌آویو درباره چین هشدار داد

کدخبر: ۳۶۰۵۷۹
معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن درباره سرمایه‌گذاری‌های چین در رژیم صهیونیستی نگرانی‌هایی دارد و این موضوع را به تل‌آویو بیان کرده است.
واشنگتن باز هم به تل‌آویو درباره چین هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در یک نشست مجازی از رژیم صهیونیستی خواست، سخت‌گیری‌های بیشتری درباره سرمایه‌گذاری‌های چین در فلسطین اشغالی انجام دهد.

به گزارش «اسپوتنیک»، این مقام آمریکایی در جریان نشست روز چهارشنبه (دیروز) اندیشکده «بنیاد بروکینگز» در این باره تصریح کرد: «ما با اسرائیل درباره ادامه نگرانی‌‎هایمان درباره چین صحبت کردیم».

به گفته شنکر، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر اخیر خود به فلسطین اشغالی در ماه آگوست با مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره نگرانی‌های واشنگتن در خصوص سرمایه‌گذاری‌های پکن در فلسطین اشغالی صحبت کرد.

معاون پامپئو افزود: «اسرائیل به این پیغام گوش داد و اقدام لازم شامل اعلام مکانیسم مرور سرمایه‌گذاری را انجام داد. ما داریم از کشورها می‌خواهیم که متوجه باشند که این سرمایه‌گذاری (چین در کشورهایشان) چه معنایی برای اقتصادشان، امنیتشان و روابط استراتژیکمان دارد».

به گفته این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا، واشنگتن به همه شرکای خود در منطقه غرب آسیا در حال ارسال پیغام خود مبنی بر نگرانی‌ها در خصوص سرمایه‌گذاری‌های چین در این کشورها است و این موضوع منحصر به فلسطین اشغالی نیست.

دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک

پیش از این منابع رسانه‌ای گزارش دادند، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، رژیم صهیونیستی را برای کاهش روابط با چین تحت فشار قرار داده است.

پایگاه آکسیوس در این باره گزارش داد، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در دیدار اوایل شهریور خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار کاهش بیشتر روابط تل‌آیو با پکن و محدود کردن سرمایه‌گذاری‌های چین در فلسطین اشغالی شده است.

به ادعای مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی، دلیل این درخواست پامپئو، توافق جدید ایران و چین برای همکاری‌های راهبردی بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید