بررسی ۳ داروی درمان کرونا

کدخبر: ۳۶۰۷۳۷
اقتصادنیوز:یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری به بیان توضیحانی در خصوص چند داروی کرونا پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان،افشین محمدعلی زاده در خصوص میزان اثر بخشی داروی فاویپیراویر در درمان کرونا گفت: پزشکانی که این دارو را از ابتدا و به تعداد بالاتری برای بیماران مبتلا به کرونا استفاده کرده اند از این موضوع اطلاع بیشتری دارند و من در مواردی که این دارو را در زمان مناسب برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تجویز کرده ام، اثربخش بوده است.

وی ضمن اشاره به اینکه این دارو هم باید در زمان مناسب استفاده شود و هم باید دزش اندازه باشد، ادامه داد: تا کنون عوارض چندانی برای فاویپیراویر مشاهده نشده است و این دارو نباید توسط افرادی که دچار عارضه‌های کبدی و کلیوی هستند، مصرف شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در خصوص داروی اکتمرا در درمان کووید ۱۹ بیان کرد: این دارو ممکن است در موارد شدید ابتلا به کرونا و در شرایط بستری در بیمارستان و آی سی یو موثر باشد.

وی با بیان اینکه این دارو می‌تواند، با عوارضی همراه داشته باشد، افزود: اکتمرا عوارضی دارد که باید مدیریت شود.

محمد علیزاده درباره داروی رمدیسیور اظهار کرد: این دارو در موارد بستری آن هم در روز‌های اول بیماری کاربرد دارد و در صورتی که بیماری شدید باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد و نباید این دارو در موارد نارسایی کلیه و افزایش آنزیم‌های بیش از ۵ برابر کبد مصرف شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید