آمریکا بلاروس را هم تحریم می‌کند

کدخبر: ۳۶۰۸۱۶
استیون بیگن معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که آمریکا ظرف چند روز آینده تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات بلاروس اعمال می‌کند.
آمریکا بلاروس را هم تحریم می‌کند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: بیگن به خبرنگاران گفت: ایالات متحده در حال هماهنگی با اتحادیه اروپا است و به دنبال هدف قرار دادن مقامات (بلاروس) و قوانین صادرات است. 

معاون وزیر امور خارجه آمریکا افزود: من انتظار دارم فقط در طی چند روز آینده در موقعیتی قرار بگیریم که بتوانیم لیست اضافی تحریم‌هایی را که به موازات تحریم‌هایی که توسط اتحادیه اروپا وضع می‌شود، تعیین کنیم. 

بیگن همچنین تاکید کرد که آمریکا از خواسته‌های "سوتلانا تیخانوفسایا" سیاستمدار اصلی مخالف بلاروس برای انتخابات ریاست جمهوری کاملاً آزاد و عادلانه، آزادی کلیه زندانیان سیاسی و تحقیقات درباره جرایم مقامات علیه مردم پشتیبانی حمایت می‌کند. 

پس از اعلام نتایج انتخابات ۹ آگوست (۱۹ مرداد) در بلاروس که «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهوری فعلی بیش از ۸۰ درصد آرا را به دست آورد، اعتراض‌هایی در سراسر این کشور رخ داد که همچنان ادامه دارد. معترضان خواستار استعفای لوکاشنکو و برگزاری انتخابات به گفته آن‌ها شفاف هستند.  

سوتلانا تیخانوفسایا، سیاستمدار اصلی مخالف بلاروس که پس از انتخابات به لیتوانی گریخت، می‌گوید که او آماده رهبری این کشور است و یک چارچوب قانونی جدید برای برگزاری انتخابات عادلانه می‌خواهد.  

لوکاشنکو که می‌گفت هرگز به برگزاری انتخابات جدید حاضر نخواهد شد اما در هفته گذشته در نشستی مطبوعاتی با نمایندگان چند رسانه روسی در کاخ استقلال (اقامتگاه رسمی رئیس جمهوری در مینسک) در سخنانی که حاکی از تغییر لحن تلویحی در مواضع اخیر خود بود، اعلام کرد که امکان برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در این کشور بعید نیست. 

وی همچنان پیشتر پیشنهاد تقسیم قدرت در بلاروس را مطرح کرده بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید