تجمع هزاران مخالف نتانیاهو در بیت‌المقدس

کدخبر: ۳۶۰۸۲۴
ساکنان قدس اشغالی عصر جمعه با تجمع مقابل محل سکونت "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، خواستار استعفای وی شدند.
تجمع هزاران مخالف نتانیاهو در بیت‌المقدس

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا:شبکه تلویزیونی "فلسطین الیوم" به نقل از روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحارانوت" گزارش داد: این دوازدهمین تظاهرات اعتراضی ساکنان سرزمین اشغالی در هفته‌های اخیر علیه نتانیاهو است.

از دیگر موضوعاتی که خشم معترضان را در هفته‌های گذشته بر انگیخته مدیریت ضعیف دولت نتانیاهو و شخص نخست وزیر در کنترل ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی ناشی از آن بر زندگی ساکنان سرزمین‌های اشغالی است.

به اعتقاد معترضان از زمان شیوع ویروس کرونا و مدیریت ضعیف نتانیاهو هزاران اسرائیلی شغل خود را از دست داده‌اند و نرخ  بیکاری در سرزمین‌های اشغالی به بیش از  ۲۱ درصد رسیده است.

نتایج نظرسنجی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نشان می دهد که ۵۸ درصد شهروندان اسرائیل از عملکرد نتانیاهو در کاهش تاثیر کرونا بر اقتصاد ناراضی هستند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی روز جمعه از مثبت شدن آزمایش کرونا ۴ هزار و ۲۱۷ تن جدید در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد تا شمار مبتلایان به کووید ۱۹در سرزمین‌های اشغالی به ۱۵۰ هزار و ۷۵۹ نفر برسد که از این تعداد، یکهزار و ۷۷ تن جان خود را از دست داده‌اند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش به اتهام فساد چندین بار تحت بازجویی قرار گرفته‌اند، پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «۲۰۰۰»، «۳۰۰۰» و «۴۰۰۰» معروف است.

نتانیاهو در پرونده موسوم به ۱۰۰۰، متهم است که حدود ۳۰۰ هزار دلار رشوه به عنوان هدیه از سرمایه داران یهودی دریافت کرده است.

در پرونده ۲۰۰۰ نیز نخست وزیر رژیم اسرائیل، متهم به زد و بند با «ارنون موزس» صاحب امتیاز روزنامه معروف «یدیعوت آحارونوت» رژیم صهیونیستی بوده تا پوششی مثبت از او و فعالیت‌هایش در این روزنامه داده شود و روزنامه خصوصی «اسرائیل هیوم» (اسرائیل امروز) یعنی رقیب یدیعوت آحارونوت از سوی دولت زیر فشار قرار گیرد.

پر سر و صداترین پرونده نتانیاهو اما به پرونده ۳۰۰۰ بر می‌گردد که مربوط به خرید سه زیر دریایی از آلمان است و در سال ۱۳۹۵ جنجال زیادی به راه انداخت و برخی نمایندگان کنست (پارلمان) و سیاستمداران اسرائیلی، نتانیاهو را زیر تیغ انتقادات شدید قرار دادند.

پرونده موسوم به ۴۰۰۰ نیز به مسأله زد و بند نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مالک شرکت بزک که خود صاحب امتیاز پایگاه خبری «واللا» است، باز می‌گردد که بر اساس گزارش دادستانی رژیم اسرائیل، وی در این پرونده متهم به فساد گسترده است.

نتانیاهو در این پرونده متهم است میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی در اختیار «شاؤول الویچ» مالک این شرکت قرار داده است تا پایگاه خبری واللا رسانه زیر نظر این شرکت از نخست وزیر و خانواده‌اش حمایت رسانه‌ای کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید