اعلام زمان بازگشت به شرایط پیش‌از کرونا توسط رئیس مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌های عفونی آمریکا

کدخبر: ۳۶۰۸۴۳
اقتصادنیوز: آنتونی فائوچی بلندپایه‌ترین کارشناس بیماری‌های عفونی آمریکا روز جمعه برخلاف ادعاهای ترامپ گفت: بازگشت کشور به حالت عادی قبل از کرونا پس از ۲۰۲۱ محقق خواهد شد.
اعلام زمان بازگشت به شرایط پیش‌از کرونا توسط رئیس مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌های عفونی آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، فائوچی رئیس مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌های عفونی آمریکا در مصاحبه با شبکه ان بی‌سی گفت: اگر شما در مورد بازگشت به شرایط عادی قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور صحبت می‌کنید، باید گفت که محقق شدن این شرایط پس از سال ۲۰۲۱ است و حتی می‌تواند در اواخر سال ۲۰۲۱ باشد. 

 

فائوچی در مورد ادعاهای ترامپ در مورد توزیع واکسن کرونا به عموم مردم و بازگشت به شرایط عادی گفت: ارائه جدول زمانی پس از سال ۲۰۲۱ به این دلیل گفته می‌شود که حتی بعد از تولید واکسن، توزیع آن به میلیون‌ها نفر زمان بر خواهد بود. 

رئیس مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌های عفونی آمریکا افزود: من معتقدم ما واکسن کرونا را تا آخر سال خواهیم داشت اما واکسینه کردن مردم و توزیع واکسن کرونا احتمالاً تا اواسط یا پایان سال ۲۰۲۱ اتفاق نخواهد افتاد. 

فائوچی همچنین در مورد حضور مردم در سالن‌های سینما و تئاتر و احتمال ابتلای آنان به ویروس کرونا به دلیل بسته بودن محیط آنان هشدار داد. 

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و کاهش محبوبیت ترامپ میان شهروندان در مقایسه با جو بایدن به دلیل عملکرد بسیار ضعیف در مقابله با بیماری کووید ۱۹، دولت ترامپ بسیار تلاش می‌کند تا از طریق واکسن کرونا قبل از برگزاری انتخابات تا حدودی پیروزی خود در این عرصه مردمی را تضمین کند. 

در همین رابطه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها هفته گذشته اعلام کرد که مقامات بهداشتی ۵۰ ایالت و پنج شهر بزرگ آماده توزیع واکسن کرونا به کارکنان بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی و سایر گروه‌های پر خطر در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر (نهم آبان تا ۱۰ آبان) باشند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید