سورپرایز اکتبر/ رهبر کره شمالی با ترامپ به توافق می رسد؟

کدخبر: ۳۶۰۸۹۱
یک کارشناس مسائل کره در یک اندیشکده در کره جنوبی اعلام کرد، ترامپ می‌تواند از مساله کره شمالی برای قوت بخشیدن به فرصتی برای انتخاب مجددش استفاده کند و پیونگ یانگ هم می‌تواند پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ایالات متحده با ترامپ توافقی را به امضا برساند.
سورپرایز اکتبر/ رهبر کره شمالی با ترامپ به توافق می رسد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جئونگ سونگ-یون، تحلیلگر در موسسه کره‌ای "برای اتحاد مجدد" در گزارشی درباره آینده روابط کره شمالی و آمریکا عنوان داشت، سال آتی میلادی می‌تواند یک بازه زمانی حساس در تعیین خلع سلاح اتمی کره شمالی باشد.

بنابر گزارش خبرگزاری یونهاپ، وی در این گزارش آورده است: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند برای احیای محبوبیت خود از مساله کره شمالی بهره ببرد و کره شمالی نیز می‌تواند تعیین کند که بهتر است یک توافق با ترامپ باشد تا دولت بایدن. این پیش‌زمینه کلید پیش بینی به اصطلاح "سورپرایز اکتبر" است.

در ادامه این گزارش آمده است: در کنار مساله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پاندمی کرونا نیز فاکتور کلیدی تاثیر گذاری بر خلع سلاح اتمی کره شمالی و روابط بین پیونگ یانگ و واشنگتن خواهد بود. بدتر شدن وضعیت گسترش ویروس کرونا اقتصاد کره شمالی را بیش از پیش به ورطه سقوط می‌کشاند و ممکن است به یک رویگردانی مردمی در این کشور منجر شود.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: حمایت مردمی و اتحاد داخلی مستحکم در کره شمالی با بحران‌های دامنه‌دار ماندگار نخواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید