توهین شدید اردوغان به مکرون

کدخبر: ۳۶۱۰۱۵
رئیس جمهور ترکیه خطاب به «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود وی را فاقد اطلاعات تاریخی دانست و افزود که ماکرون با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.
توهین شدید اردوغان به مکرون

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: رئیس جمهور ترکیه در سخنانی انتقادی علیه رئیس جمهور فرانسه وی را به فقر اطلاعات تاریخی متهم کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه عصر شنبه در توصیف  «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت که وی هیچ دانشی از تاریخ ندارد.

اردوغان گفت:«آنها میگویند با اردوغان مشکل دارند. بله من این را به شما گفته ام که با  شخص من مشکلات بیشتری خواهید داشت. اما گوش ندادید.»

اردوغان خطاب به رئیس جمهور فرانسه گفت: «شما تاریخ فرانسه را نمیدانید . در الجزایر و رواندا آدم کشته اید. شما نمی توانید به من درس انسانیت بدهید.»

اردوغان خطاب به یونان نیز گفت: «یونان هر موقع که میلش باشد حرف از همسایگی میزند و مایل است مثل یک همسایه رفتار کند.وارد مسیرهای غلط نشوید.»

رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه از لزوم اتخاذ موضع واحد در اتحادیه اروپا علیه آنکارا سخن گفت.  ماکرون با متهم کردن ترکیه به افزایش تنش‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز در شرق دریای مدیترانه، رفتارهای یکجانبه آنکارا در این منطقه را محکوم کرد. وی در این باره گفت: «امیدواریم مباحثات امروز، راهکاری برای بحران با ترکیه حاصل کند... اجتناب از درگیری با ترکیه به معنای انفعال نیست و آنکارا نیز باید تمایلات خود را شفاف‌سازی کند.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید