ماجرای اخطار ارتش به پهپادهای آمریکایی از زبان امیرنصیرزاده

کدخبر: ۳۶۱۰۷۷
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: برگزاری رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش باعث شد تا دستاوردهای مهمی به دست بیاوریم.
ماجرای اخطار ارتش به پهپادهای آمریکایی از زبان امیرنصیرزاده

‌به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در برنامه نگاه یک، در خصوص ویژگی‌های رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش اظهار کرد: این رزمایش مشترک انجام شد و رزمایش مشترک سطوح مختلفی دارد. چنین رزمایشی پیچیدگی‌هایی دارد و هماهنگی بسیار بالایی را می‌طلبد و در بعد فرماندهی و کنترل خیلی باید پیچیده عمل کرد. همه نیروها با ویژگی‌های آموزشی و فرهنگی نیروهای خود را تحت آموزش قرار می‌دهند و در یک منطقه نیروها با هم ارتباط داشته و باید هماهنگ شده و رزمایش مشترک را برگزار کنند. یکی از ویژگی‌های این رزمایش مشارکت همه نیروهای ارتش و قرارگاه پدافند هوایی بود. این رزمایش تقریباً نزدیک به صد در صد به اهداف خود دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: این رزمایش با این گستردگی و مشارکت این همه نیرو به خوبی فرماندهی شد و حضور فرمانده کل ارتش و فرماندهان نیرو در منطقه از ویژگی‌های مهم این رزمایش بود که باعث شد دستاوردهای مهمی داشته باشد فکر می‌کنم در این سطح و در این تاکتیک‌ها و تمرین‌های متفاوتی که انجام شد در سال‌های اخیر کمتر با چنین گستردگی برگزار شده بود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در خصوص اخطار به هواپیما و پهپاد‌های خارجی در جریان برگزاری رزمایش گفت: قطعاً یک اهداف نظامی را دنبال می‌کردند، چون در یک منطقه نظامی بودند که احتمالاً جمع آوری اطلاعات باشد. ولی در محیط رزمایش معمولاً فضا یا دریا یا زمینی که در آن رزمایش برگزار می‌شود غرق می‌شود که در این رزمایش هم این کار انجام شده بود. در حین برگزاری رزمایش بحث تأمین امنیت هوایی کشور هم در دستور کار است و حین اینکه رزمایش برگزار می‌کنیم حواس‌مان خط قرمز هست و امنیت هوایی را دنبال می‌کنیم. عبوری اگر از منطقه شناسایی پدافند هوایی انجام شود اقدام پدافندی بر علیه آن انجام می‌شود. هشدار داده می‌شود و اگر توجه نشود رهگیری شده و اگر مشکل مرتفع نشود کار به درگیری می‌کشد. حین برگزاری رزمایش ۳ پرنده را دیدیم بلافاصله توجه پدافند ما جلب شد و هشدار لازم را دادیم و وقتی به هشدار توجه نکرد، رهگیری انجام شد و وقتی رهگیری انجام شد و آن‌ها متوجه شدند کار جدی است منطقه را ترک کردند و رزمایش با موفقیت پی گرفته شد و محیط رزمایش را به یک صحنه واقعی نبرد تبدیل کرد. بعد از آن ما فعالیتی را در آن فضا مشاهده نکردیم.

امیر نصیرزاده گفت: در دنیای امروزی به هیچ عنوان توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بدون امنیت امکانپذیر نیست و این دشمنانی که ما با آن‌ها طرف هستیم ملاحظه فرمودید که دور یک میز هم با آن‌ها نشستیم، اما بعد چه رفتاری کردند، بنابراین این اقتدار دفاعی و قوی شدن که مقام معظم رهبری در همه ابعاد به ویژه در حوزه نظامی آن را سفارش می‌کنند لازمه هر کشوری است و می‌گویند که اگر طالب صلحی آماده جنگ باش.

وی افزود: صلح در دو صورت به دست می‌آید، یا باید غلام حلقه به گوش یاوه گویان باشیم و یا باید اقتدار داشته باشیم. اولی که به هیچ وجه در قاموس یک مسلمان آن هم مسلمان شیعه و پرورش یافته مکتب امام حسین علیه السلام نیست. پس ما باید قوی باشیم و باید اقتدار دفاعی داشته باشیم. حتی حضور ما در سواحل مکران به منظور اقتدار دفاعی و برای برقرار امنیت است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید