هشدار! کرونا در این استان ایران جولان می دهد

کدخبر: ۳۶۱۱۰۸
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص افزایش موارد بستری مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان هشدار داد.
هشدار! کرونا در این استان ایران جولان می دهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: خوشبختانه طی یک ماه گذشته میزان ابتلا و شمار افراد بستری شده ناشی از ویروس کرونا در استان کردستان کاهش چشمگیری پیدا کرده بود.

او ضمن با اشاره به وضعیت استان کردستان در یک ماه گذشته، یادآور شد: در سایه همکاری‌ها و تعامل بسیار خوب مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی استان وضعیت نرمال و عادی به خود گرفته بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن هشدار نسبت به افزایش شمار افراد بستری مبتلا به کرونا در این استان طی هفته گذشته، گفت: متأسفانه آمارها نشان می‌دهد که روند رو به رشد افراد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانها و مراکز درمانی استان کردستان افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

او با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، عنوان کرد: این بررسی‌ها نشان می‌دهد که متاسفانه شیوع مجدد ویروس کرونا در اکثر شهرهای استان کردستان آغاز شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عامل اصلی این شیوع مجدد را عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت:، بررسی‌های ما نشان می‌دهد که افزایش مسافرت‌ها دورهمی ها و مهمانی‌ها و همچنین عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی از جمله دلایل اصلی شیوع مجدد ویروس کرونا در استان کردستان به شمار می‌رود.

قادری ضمن دعوت از مردم استان کردستان در راستای رعایت بهتر پروتکل‌های بهداشتی، افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته فعلاً درمان و راه چاره قطعی برای مقابله با ویروس کرونا وجود ندارد و به همین دلیل نیاز است که اقشار مختلف مردم تمامی پروتکل‌های بهداشتی را همانند روزهای اول نیز رعایت کنند.

او افزود: در صورتی که رعایت دستورات بهداشتی مجدداً و به صورت سریع در شهرستان‌ها افزایش نیابد، در هفته‌های آینده با مشکل جدی در بحث شیوع مجدد این ویروس روبرو خواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: افزایش گردش ویروس و فعالیت آن در آستانه پاییز بسیار خطرناک است و باید سریعاً از گردش ویروس با رعایت اصول بهداشتی جلوگیری شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید