اگر کرونا را باور ندارید به اینجا سر بزنید

کدخبر: ۳۶۱۱۵۳
استاندار بوشهر گفت: با توجه به روند ورود بیماران بستری در بیمارستان‌ها باید این وضعیت به افرادی که کرونا را باور ندارند نشان داده شود.
اگر کرونا را باور ندارید به اینجا سر بزنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، عبدالکریم گراوند پیش از ظهر امروز در نشست ستاد مبارزه با کرونا گفت: باید با کمک به کنترل روند شیوع کرونا، تلاش‌های شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان استان بوشهر را نتیجه‌بخش کنیم.

وی با اشاره به‌ضرورت اهمیت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی سطوح جامعه افزود: آنچه راجع به کنترل کرونا برای همه دنیا مسجل شده است رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

استاندار بوشهر با اشاره به ضرورت کاهش موارد بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر عنوان کرد: کاهش تعداد بیماران بستری و مرگ در استان بوشهر تنها با رعایت نکات بهداشتی امکان‌پذیر است.

مقام عالی دولت در استان بوشهر ادامه داد: برای اطمینان از رعایت نکات بهداشتی نیازمند ابزار مناسبی هستیم که بهترین ابزار برای مقابله با شیوع کرونا نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برخورد با متخلفان است.

گراوند با قدردانی از تلاش هفت‌ماهه حوزه سلامت استان بوشهر در مبارزه با کرونا اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای بازگشایی برخی از اماکن و اصناف دستورالعمل‌هایی را تدوین کرده است که بدون در نظر گرفتن این دستورالعمل‌ها امکان فعالیت برای آنان وجود ندارد.

استاندار بوشهر ادامه داد: امکان بازگشت به شرایط محدودیت در اماکنی که سلامت مردم در آن تهدید می‌شود وجود دارد.

وضعیت هشدار با عدم کاهش موارد بستری

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر نیز در این نشست عنوان کرد: آمار موارد روزانه بستری نشان از وضعیت هشدار دارد که اگر جدی گرفته نشود موارد فوتی نیز افزایش پیدا می‌کند.

سعید کشمیری گفت: بر اساس آمارهای علمی به‌دست‌ آمده رابطه مستقیمی میان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش موارد بستری وجود دارد.

وی ادامه داد: هر زمان که رعایت پروتکل‌های بهداشتی با شرکت در تجمعات، مراسم‌ها و سفرها جدی گرفته نشده، متعاقب آن آمار موارد بستری کرونا در بیمارستان‌های استان افزایش‌ یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه آموزش نقش اساسی در پیشگیری از ابتلا به دانش آموزان مدارس دارد، خاطرنشان کرد: برای اینکه از شیوع کرونا میان دانش آموزان جلوگیری کنیم در گام اول باید آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به شکل جدی دنبال کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید