مراقبت از خود در برابر کرونا واجب شرعی است

کدخبر: ۳۶۱۳۵۶
آیت‌الله بشیر نجفی با نزدیک شدن به مراسم اربعین امام حسین (ع)، گفت: مراقبت از خود در برابر ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، واجب شرعی است و نباید در این مسئله سهل‌انگاری کرد.
مراقبت از خود در برابر کرونا واجب شرعی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب،  آیت‌الله بشیر نجفی با نزدیک شدن به مراسم اربعین امام حسین (ع)، تصریح کرد: مراقبت از خود در برابر ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، واجب شرعی است و نباید در این مسئله سهل‌انگاری کرد.

آیت‌الله نجفی در سخنرانی خود درباره زیارت اربعین حسینی (ع) تأکید کرد: همه مؤمنان می‌دانند که محافظت از خود در برابر هر نوع بیماری از جمله کرونا، واجب شرعی است و دست کم گرفتن آن و کوتاهی کردن در آن شایسته نیست.

وی افزود: همچنین باید بدانیم که محافظت و پایبندی به اقدامات احتیاطی به طور کامل غیرممکن است مگر برای فردی که خارج از کره زمین زندگی کند و خداوند از نزد خود برایش خورد و خوراک و پوشاک و دیگر ضروریات زندگی را فراهم آورد.

آیت‌الله نجفی ادامه داد: آیا ممکن است که مادری کودکش را در آغوش نگیرد و شیر ندهد؟ آیا پدر خانواده می تواند به کودکان صغیر و کبیرش نزدیک نشود؟ آیا می توان همه بازارها را تعطیل کرد؟ آیا می توان مایحتاج زندگی را برای هر فرد و خانواده فراهم کرد حتی اگر پدر خانواده با زحمت و تلاش روزانه و بدون اختلاط با دیگران زندگی کند؟

مرجع تقلید شیعیان افزود: در سایه این معضل، امر واجب، اهتمام به توصیه‌های پزشکان تا حد ممکن است در حالی که تعطیل کردن واجبات شرعی و همچنین اموری که اساس زندگی را تشکیل می دهند و اموری که ارکان اسلام و ارکان مذهب حق بر آن بنا شده بویژه شعایر حسینی با همه انواع آن جایز نیست و باید بدانیم که آنها نعمت‌هایی از جانب خداوند سبحانه و تعالی برای ماست و ترک و کوتاهی در آنها ممکن نیست و حتی تلاش برای کاهش آنها هم جایز نیست و همه ما می دانیم که پدران و گذشتگان ما در راه بزرگداشت مراسم امام حسین (ع) جانفشانی می‌کردند و از ائمه عیلهم السلام چیزی مبنی بر ترک زیارت امام حسین (ع) نیامده و هر آنچه در این زمینه وارد شده، اصرار و تشویق به زیارت ایشان است.

آیت‌الله نجفی در ادامه تصریح کرد: زائران حسینی می‌دانند که پیامبر (ص) و امام علی و حضرت زهرا (س) و ائمه معصومین علهیم السلام نسبت به زیارت امام حسین (ع) تأکید کرده‌اند و هر قدر که زائر حسینی در زیارتش با سختی و ترس بیشتری همراه باشد، اجر بیشتری به او تعلق می‌گیرد و زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین از علامتهای مؤمن است و هر کس که پیاده به زیارت ایشان برود، خداوند برایش به ازای هر قدم، هزار حسنه خواهد نوشت و هزار خطای او را پاک می‌کند و هزار درجه او را بالا می‌برد. بنابراین شایسته است که همه از شرق و غرب پیاده یا سواره برای زیارت مرقد امام حسین (ع) به عراق بیایند.

آیت‌الله نجفی در پایان تصریح کرد: کسی نباید تصور کند که ترس از ضرر، مسئولیت ما را در قبال برگزاری شعائر دینی ساقط می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید