روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست»:

نتانیاهو و بن زاید در مسجدالأقصی نماز مشترک بخوانند

کدخبر: ۳۶۱۵۱۷
اقتصادنیوز؛ روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» از بنیامین نتانیاهو خواست که با ولیعهد ابوظبی یا رئیس هیئت اماراتی که قرار است ۲۲ سپتامبر جاری به سرزمین‌های اشغالی سفر کنند، در مسجدالاقصی نماز مشترک بخوانند.
نتانیاهو و بن زاید در مسجدالأقصی نماز مشترک بخوانند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ روزنامه اسرائیلی « جروزالم پست» در یکی از مقالات خود نوشت: انتخاب عنوان «توافق ابراهیم» برای توافق سازش با امارات، بی دلیل نبوده است و صلح بین ادیان اقتضا می‌کند که حق یهودیان برای برگزاری نماز در مسجدالاقصی پذیرفته شود.

این روزنامه در ادامه تأکید کرد: بسیاری از مواردی که تا کنون عادی نبودند، اکنون عادی شده‌اند و بسیاری از کارهای ممنوع، دیگر ممنوع نیستند. اکنون وقت آن رسیده که بزرگ‌ترین کار ممنوع؛ یعنی برگزاری نماز در مسجدالاقصی و تحقق پیش‌بینی تورات در سفر اشعیا مبنی بر این که در آخر الزمان، الهیکل (مسجدالاقصی) تبدیل به محلی برای برگزاری نماز توسط همه ملتها خواهد شد، شکسته شود.

مقاله مذکور در ادامه پیشنهاد داد که نتانیاهو و رئیس هیئت اماراتی در مسجد الاقصی، هر یک بر اساس دین خودشان و برای صلح و آرامش نماز بگذارند. این مقاله همچنین از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز برای ادای این نماز مشترک، دعوت کرد و این اقدام را گامی برای صلح خواند.

این روزنامه اسرائیلی همچنین نوشت: انکار حق یهودیان برای نماز خواندن در مسجدالاقصی، یکی از عجیب‌ترین ابعاد این درگیری است و اکنون زمان حل این مسئله رسیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید