هشدار جدید آمریکا برای سفر به چین و هنگ‌کنگ

کدخبر: ۳۶۱۵۵۲
آمریکا امروز (سه‌شنبه) یک هشدار جدید گسترده علیه سفر به چین و هنگ‌کنگ به دلیل آنچه خطر "بازداشت خودسرانه" و "اجرای خودسرانه قوانین محلی" عنوان شد، اعلام کرد.
هشدار جدید آمریکا برای سفر به چین و هنگ‌کنگ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت، این هشدار مشورتی احتمالاً تنش‌ها بین طرفین را که از زمان اعمال قانون امنیت ملی سخت‌گیرانه بر هنگ‌کنگ توسط چین در ماه ژوئن آغاز شده، افزایش خواهد داد و همین حالا نیز باعث انجام مجموعه‌ای از اقدامات تنبیهی از سوی آمریکا شده است.

در این هشدار آمده: "شهروندان آمریکایی به چین یا هنگ‌کنگ سفر می‌کنند یا مقیم آنجا هستند، ممکن است بدون دسترسی به خدمات کنسول‌گری آمریکا یا اطلاعاتی درباره جرم انجام شده، بازداشت شوند. شهروندان آمریکا ممکن است تحت بازجویی و بازداشت طولانی، بدون طی شدن روند قانونی قرار گیرند. "

در این هشدار تاکید شده است که قانون جدید هنگ‌کنگ، شامل جرایم مرتکب شده توسط ساکنان غیرهنگ‌کنگی یا سازمان‌های خارج هنگ‌کنگ هم می‌شود؛ بنابراین امکان دارد در مورد شهروندان آمریکایی اجرا شود که به طور علنی از چین به خاطر ریسک فزاینده دستگیری، بازداشت، اخراج و پیگرد قانونی انتقاد کرده‌اند.

در این هشدار آمده، شهروندان آمریکایی زمان حضور در هنگ‌کنگ باید شدیداً احتیاط کنند که از محیط پیرامون خود آگاهی داشته و از تظاهرات بپرهیزند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید