به‌روزرسانی در ۲۱مهرماه ۹۹ - ۱۲ اکتبر ۲۰۲۰

مقایسه بایدن۲۰۲۰ و کلینتون۲۰۱۶ در نظرسنجی‌ها/ نرخ محبوبیت و شانس پیروزی ۲ کاندیدا

کدخبر: ۳۶۱۶۵۵
در گزارش زیر به ترتیب؛ جدول مقایسه جو بایدن و دونالد ترامپ از نظر نرخ محبوبیت و شانس شرط بندی و بررسی نرخ تأیید عملکرد رئیس‌جمهوری، جدول مقایسه نظرسنجی‌های نامزد دموکرات‌ها در ۲۰۲۰ و ۲۰۱۶، نمودارهای مقایسه میانگین نرخ محبوبیت و شانس پیروزی ۲ نامزد آورده شده است.
مقایسه بایدن۲۰۲۰ و کلینتون۲۰۱۶ در نظرسنجی‌ها/ نرخ محبوبیت و شانس پیروزی ۲ کاندیدا

به گزارش اقتصادنیوز؛ به دنبال شکست هیلاری کلینتون در انتخابات ۲۰۱۶ برخلاف اغلب پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌ها، بسیاری از ناظران با تردید و حتی سوء‌ظن به آمار و ارقام مؤسسه‌های افکارسنجی می‌نگرند. 

از این رو بررسی و مقایسه نظرسنجی‌های انتخابات‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۶ در زمان مشابه می‌تواند حائز اهمیت باشد. همچنین ضروری است سایر پیمایش‌ها از جمله نرخ محبوبیت، نرخ تأیید عملکرد و ... نیز مورد توجه قرار گیرد.

pollls
جدول شماره ۱

در سطر نخست جدول شماره ۱ میانگین نرخ محبوبیت (Favorability Rating) -که از تفاضل میزان محبوبیت و عدم محبوبیت به دست می‌آید-، آورده شده است. در ستون پایانی این سطر نیز تفاضل نرخ محبوبیت ۲ نامزد [18.2=(11.3-)-6.9] آمده است. نمودار شماره ۱ نشان‌دهنده تغییرات نرخ محبوبیت بایدن و ترامپ بر حسب زمان است.

در سطر دوم می‌توانید میانگین شانس پیروزی هر یک از نامزدها بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده  از سوی بنگاه‌های شرط‌بندی آنلاین را ببینید. میزان تغییرات این شاخص در طول زمان در نمودار شماره ۲ آمده است.

و سطر آخر نیز میانگین نرخ تأیید عملکرد رئیس‌جمهوری (Trump's Job Approval Rating) -که از تفاضل میزان تأیید و عدم تأیید عملکرد ترامپ از سوی شهروندان آمریکا حاصل می‌شود- در نظرسنجی‌های اخیر را نشان می‌دهد. 


>>>>>مطلب مرتبط؛
آخرین نظرسنجی‌های انتخابات آمریکا در ایالت‌های کلیدی


نظرسنجی‌های انتخابات ۲۰۲۰
نمودار شماره ۱

در جدول شماره ۲ وضعیت ۲ نامزد دموکرات‌ها در ۲ انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ در نظرسنجی‌های مشابه و در زمان مشابه مقایسه شده‌اند. در تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۲۰ -۲۲ مهر ۹۹- جو بایدن هم در نظرسنجی‌های ملی و هم در نظرسنجی‌های نرخ محبوبیت، شرایط نسبتاً بهتری از هیلاری کلینتون در ۱۲ اکتبر ۲۰۱۶ دارد. اما در نظرسنجی‌های ایالات کلیدی شرایط کلینتون اندکی بهتر از جو بایدن است.

pollls
جدول شماره ۲

​به رغم پیشتازی جو بایدن در نظرسنجی های مختلف، یک نشانه نگران‌کننده در نظرسنجی ایالت‌های کلیدی وجود دارد. چنانچه در جدول بالا آمده جو بایدن در ایالت‌های میدان نبرد بطور میانگین با ۴.۸ واحد درصد از دونالد ترامپ پیش است و این در حالی است که هیلاری کلینتون در زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ (۱۲ اکتبر) با فاصله ۵.۱ واحد درصدی از رقیبش ترامپ پیش افتاده بود. بر این مبنا می‌توان گفت که شرایط جو بایدن در ایالت‌های کلیدی -که در تعیین نتیجه نهایی بسیار حائز اهمیت هستند- اندکی بدتر از هیلاری کلینتون است.


 

>>>>>مطلب مرتبط؛
آخرین نظرسنجی‌های انتخابات آمریکا در سطح ملی


اگرچه موسسات نظرسنجی مدعی هستند روش‌های پیمایشی نظرسنجی‌های خود را ارتقاء داده و میزان خطای آن‌ها کاهش یافته است، اما این حقیقت که هیلاری کلینتون در نظرسنجی‌های انتخابات ۲۰۱۶ در زمان مشابه (۱۲ اکتبر) شرایط بهتری از جو بایدن داشته، یک هشدار جدی برای دموکرات‌ها تلقی می‌شود. 

آن‌ها نگران این هستند که اگر کلینتون ۴ سال پیش با ۵.۱ واحد درصد برتری نسبت به ترامپ در نظرسنجی‌های ایالات کلیدی، نهایتا در انتخابات آرای الکترال این ایالت‌ها را به ترامپ باخت، چرا نباید نگران تکرار این اتفاق برای جو بایدنی که با ۴.۸ واحد درصد پیش است، باشند؟

در نمودار شماره ۲ تغییرات میانگین شانس پیروزی ۲ کاندیدا در بنگاه‌های شرط‌بندی آمده است؛ در حال حاضر (۱۲ اکتبر ۲۰۲۰) مهمترین بنگاه‌های شرط‌بندی بطور میانگین برای جو بایدن شانس ۶۶ درصدی و برای ترامپ شانس ۳۴ درصدی قائل هستند.

نظرسنجی‌های انتخابات ۲۰۲۰
نمودار شماره ۲
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید