آمار مبتلایان به کرونا دوباره اوج گرفت

کدخبر: ۳۶۱۶۸۴
اقتصادنیوز : معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری از افزایش شمار ابتلا به کرونا و بستری‌های ناشی در بیماری در یک هفته اخیر خبر داد.
آمار مبتلایان به کرونا دوباره اوج گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، پیام طبرسی معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری در برنامه تیتر امشب گفت: شمار ابتلا به کرونا و بستری‌ها در یک هفته اخیر افزایش یافته است؛ اوایل شهریور ماه روند ابتلا افزایش یافت که به دلیل بی توجهی به نکات بهداشتی در یک هفته اخیر با افزایش بیماران کرونایی رو به رو شده ایم.  

او در ادامه بیان کرد: بر اساس تجربیاتی که در این هفت ماه گذشته کسب کرده ایم، باید بگوییم که در حال ورود به موج سوم کرونا هستیم البته امیدواریم این اتفاق نیفتد، به این دلیل که اگر وارد موج سوم بشویم هم مرگ و میر بالاتر خواهد رفت و هم درد سر‌های کادر درمان بیشتر خواهد شد.  

افزایش دو نیم برابری مراجعه کنندگان کرونایی

طبرسی در ادامه بیان کرد: در ۲۱ شهریور ماه تعداد مراجعه کننده به اورژانس کرونا ۶۸ نفر بود، ولی ۲۴ و ۲۵ شهریور ماه یعنی دو روز گذشته ۱۸۰ و ۱۶۰ نفر به بخش اورژانس بیمارستان برای ابتلا به کرونا مراجعه کردند که در واقع می‌توان گفت آمار مبتلایان چیزی حدود ۲۰ ونیم برابر شده است.  

او در ادامه به روند افزایش فوتی های کرونایی پرداخت و توضیح داد: وقتی مراجعات سرپایی زیاد می‌شود متعاقب آن بستری و متعاقب آن و بعد از دو هفته میزان بیماران بستری در آی سی یو و بعد از این پروسه هم بیماران فوت شده افزایش پیدا می‌کند.  

معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: در بیمارستان مسیح دانشوری کادر درمان هیچ گاه وقت استراحت نداشته اند، چون همیشه تمام بخش‌های بیمارستان پر از بیمار کرونایی بوده است. البته که اگر هم اکنون دو تا سه بخش دیگر هم به بیمارستان برای بستری این بیماران اضافه کنیم با وضعیتی که بیماری دارد باز هم پر خواهد شد.  

طبرسی در ادامه از مردم خواست به شیوه نامه‌های بهداشتی عمل کنند و افزود: در مهر حدود ۲ تعطیلی و مناسبت وجود دارد و با توجه به باز شدن مدارس و دانشگاه ها، ما باز هم نگرانیم. اگر به رعایت مسائل بهداشتی توجه نشود صددرصد با بحرانی جدی مواجه می‌شویم.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید