حریرچی: بیمارستان ته خط است!

کدخبر: ۳۶۱۹۳۶
معاون وزیر بهداشت گفت: بیمارستان جای مقابله با ویروس کرونا نیست بلکه بیمارستان ته خط است، بنابراین احتمال مرگ و میر در آن بسیار بالا است.
حریرچی: بیمارستان ته خط است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا در پاییز ماه و میزان آمادگی‌ها برای موج سوم، گفت: پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و از لحاظ فیزیکی آمادگی‌های لازم را کسب می‌کنیم، تعداد تخت‌ها در حال افزایش است و بالاترین توسعه‌ی تخت آی‌سی‌یو و تخت عادی برای امسال انجام خواهد شد، اما مهم این است که پرسنل بهداشتی و درمانی به دلیل فعالیت مستمر در حال فرسودگی هستند و در حین کار به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت کادر درمان، ادامه داد: این افراد درگیر کار ممتد هستند و در این شرایط سخت که لباس‌های حفاظتی و ماسک استفاده می‌کنند، میزان خستگی آنها را چند برابر کرده است، بنابراین درخواست ما از مردم این است که لطفاً موارد بهداشتی را رعایت کنند تا سختی این شرایط کم‌تر شود.

حریرچی افزود: دو نکته وجود دارد که باید بدانیم، اول اینکه بیمارستان جای مقابله با ویروس کرونا نیست بلکه بیمارستان ته خط و انتهای رودخانه است، بنابراین احتمال مرگ و میر در آن بسیار بالا است، پس مردم روی این موضوع حساب نکنند که سفر و دورهمی‌هایشان را برگزار کنند و به عروسی بروند، بعد اگر مبتلا شدند برای درمان به بیمارستان می‌روند چون همانطور که گفتم، بیمارستان جای مقابله با ویروس نیست.

وی ادامه داد: مردم در حال ابتلا به ویروس کرونا هستند و درخواست اصلی ما رعایت هشدارهای بهداشتی است، تا آنها را از دست ندهیم، بنابراین راه مقابله با کرونا تا اطلاع ثانوی تغییر رفتار با اصول سه گانه‌ی ماسک زدن، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها خواهد بود.

حریرچی با اشاره به پیش‌بینی‌های میزان شیوع کرونا در پاییز ماه افزود: هر سال شهریور ماه فصل سفر مردم بوده است که امسال علاوه بر آن تعطیلات خاصی هم داشتیم، اما در کل این پیش‌بینی‌ها وجود داشته است، ولی انتظار داشتیم که مردم به صحبت‌های خدمتگذاران شان بیش از این توجه می‌کردند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید