درخواست اروپا برای تحریم عربستان

کدخبر: ۳۶۲۰۱۹
پارلمان اروپا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهد تا به دلیل نقش عربستان در پرونده قتل جمال خاشقچی و جنگ در یمن تحریم تسلیحاتی علیه این کشور اعمال کنند.
درخواست اروپا برای تحریم عربستان

به گزارش ایرنا از شبکه الجزیره، در گزارش صادرات تسلیحات اتحادیه اروپا که روز پنجشنبه تصویب شد، قانون گذاران اتحادیه اروپا از همه اعضای این اتحادیه می خواهند تا مانند کشورهای آلمان، فنلاند و دانمارک که محدودیت های صادرات تسلیحات به عربستان را تصویب کرده اند، عمل کنند.

در گزارش صادرات تسلیحات اتحادیه اروپا به دیگر کشورهای شریک عربستان در جنگ یمن مانند امارات نیز اشاره شده است.

این گزارش همچنین از کشورهای اتحادیه اروپا می خواهد تا تحریم های مشابهی را (علیه عربستان و شرکا) برای جلوگیری از رنج بیشتر غیرنظامیان در درگیری های یمن اعمال کنند.

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای برای متجاوزان به همراه نداشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید