سفیر آمریکا در سازمان ملل:روابط سوریه با ایران باید تغییر کند

کدخبر: ۳۶۲۱۵۳
نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد که سیاست‌های اشغالگرانه دولت متبوعش در سوریه، عراق و افغانستان تنها به افزایش بی‌ثباتی در منطقه دامن زده است، خواستار تغییر روابط سوریه با ایران شد.
سفیر آمریکا در سازمان ملل:روابط سوریه با ایران باید تغییر کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا: کلی کرافت روز جمعه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به صورت مجازی درباره سوریه برگزار شد، افزود: مردم سوریه صلح را درک نمی‌کنند و پناهندگان آن هم به صورت داوطلبانه به این کشور باز نخواهند گشت.

وی ادامه داد: آنها آرزوهای خود را محقق نمی‌بینند مادامی که مطمئن شوند حکومت اسد، رفتار خود را به سوی مردم سوریه تغییر داده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اضافه کرد: سیاست دولت ترامپ به شخص اسد بستگی ندارد. حکومت سوریه بیش از یک شخص است. آن یک شبکه وسیعی از خدمات امنیتی، نظامی و تجار فاسد است که همه آنها در رنج مردم سوریه نقش دارند. بدون تغییرات بنیادین، حکومت به این رفتار بد خود بدون در نظرگرفتن اینکه چه کسی مسئول است، ادامه می‌دهد.

کرافت همچنین با این ادعا که روابط سوریه با ایران هم باید تغییر کند، اظهار کرد: روابط ایران که امنیت همسایگان سوریه را بی‌ثبات و شهروندان سوری را با اعزام نیرو، ارسال تسلیحات و پول برای حمایت از حکومت اسد، تهدید می‌کند.

وی افزود: مکانیسم بازگشت تحریم‌های قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت برای حفظ ممنوعیت تسلیحاتی موجود اجرا خواهد شد و تحریم‌ها بار دیگر اعمال می‌شوند. با کاهش محدودیت تسلیحاتی، ایران قادر خواهد شد که حتی سلاح بیشتری به سوریه بفرستد و شهروندان و روند سیاسی سوریه را بیشتر از این به خطر اندازد.

این ادعای یکجانبه آمریکا در حالی است که شورای امنیت، درخواست آمریکا برای فعال کردن سازوکار بازگشت تحریم را باطل دانسته و هیچ اقدامی را شروع نخواهد کرد.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد ادامه داد: ایالات متحده در پیگیری یک روند سیاسی معتبر که به ریشه اصلی فاجعه سوریه بپردازد و رفتارهای حکومت اسد را به طور اساسی تغییر دهد، از پای نخواهد نشست.

کرافت اضافه کرد: کارزار فشار ما تا زمانی که حکومت اسد از هدف خود برای دستیابی به یک راه حل نظامی، با هزینه مردم سوریه و سرپیچی از جامعه بین‌المللی تغییر جهت استراتژیک به ایجاد تعامل سازنده در یک راه حل سیاسی ندهد، ادامه خواهد یافت.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید