مامور اطلاعاتی سپاه که تروریست ها برای سرش جایزه تعیین کردند +تصاویر

کدخبر: ۳۶۲۲۱۰
حضور یک پاسدار در شورای مرکزی ضدانقلاب باعث شد که سپاه به اطلاعات با ارزشی از درون تشکیلات ضدانقلاب دست یابد.
مامور اطلاعاتی سپاه که تروریست ها برای سرش جایزه تعیین کردند +تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در هر جنگی هر نیرویی که بخواهد به پیروزی برسد باید فرآیند اطلاعات و عملیات را رعایت کند. جنگ اطلاعاتی در هر نبردی بسیار مهم است و به قطعیت می توان گفت اگر یک ارتش در زمینه اطلاعاتی موفق عمل کند می تواند در زمینه عملیات هم به پیروزی برسد.

اصطلاح جنگ اطلاعاتی برای نخستین‌بار در سال ۱۹۷۵ میلادی مورد استفاده قرار گرفت و کشور‌های پیشرفته در زمینه تکنولوژی به اهمیت آن پی بردند و تلاش کردند در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی آن را بکار ببرند؛ اما این جنگ اطلاعاتی در دفاع مقدس در بیشتر عملیات های جمهوری اسلامی ایران به بهترین شکل ممکن پیاده شد.

یکی از دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و دوران پسا انقلاب؛ شهید منوچهر رضایی زنگنه بود که کاری کرد کارستان؛ شاید باورش هنوز هم بعد از چهل سال سخت باشد؛ اما منوچهر در یک کار اطلاعاتی بی نقص وارد مرکزیت حزب تروریست دموکرات شد. حضور این پاسدار در مرکزیت حزب دموکرات باعث شد که سپاه پاسداران به اطلاعات با ارزشی از درون تشکیلات ضدانقلاب دست یافته و ضربات سختی به آنها وارد کند.

وقتی یک سرباز گمنام سپاه می‌شود عضو شورای مرکزی کوموله

شهید منوچهر رضایی زنگنه در بیست‌وهشتمین روز اردیبهشت‌ماه ۳۸ در استان کرمانشاه به دنیا آمد. منوچهر تا اخذ مدرک دیپلمِ بازرگانی در همان شهر زندگی کرد؛ همزمان که درس می خواند؛ در مغازه پدرش هم کار می‌کرد و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برای مبارزه علیه نظام شاهنشاهی به عضویت یک گروه ضربت در آمد.

وقتی یک سرباز گمنام سپاه می‌شود عضو شورای مرکزی کوموله

منوچهر قصه ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و از قضا با گوهرشناس آن روزهای سپاه شهید محمد بروجردی فعالیت کرد. شهید زنگنه در درگیری‌های کردستان ضربات مهلکی به ضدانقلاب زد و هنگامی که به دستور «هیأت حُسن‌نیت» نیرو‌های انقلاب و سپاه مجبور به ترک منطقه شدند، منوچهر به دستور و با هدایت شهید محمد بروجردی به داخل تشکیلات ضدانقلاب (حزب دموکرات کردستان) نفوذ کرد و تا جایی پیش رفت که هدایت یکی از مراکز عملیاتی تیپ حزب دموکرات را به عهده گرفت و «سرپل» شد. نکته جالب این است که او پس از چندین ماه حضور در حزب دموکرات توسط سپاه پاسداران دستگیر شد؛ به گونه‌ای که وقتی منافقین به عامل شکست‌های پی در پی شان آگاه شدند، قبل از اقدامات آنان منوچهر رضایی از منطقه گریخت و خود را به نیرو‌های خودی رساند. 

وقتی یک سرباز گمنام سپاه می‌شود عضو شورای مرکزی کوموله

در آن زمان به علت داشتن کارت حزب توسط نیروهای سپاه پاسداران دستگیر شد که شهید بروجردی با شنیدن خبر دستگیری وی، در محل حاضر شد و او را آزاد نمود.

دموکرات و کوموله بعد از پیوستن منوچهر رضایی به سپاه پاسداران از او خواستند که مجدد به تشکیلات آنان برگردد و حتی به او وعده دادند که بهترین امکانات را در کشور‌های اروپایی برای او فرهم کنند، ولی او قبول نکرد. آنجا بود که حزب دموکرات بعد از نا امید شدن، برای آوردن سر او جایزه تعیین کرد و برای هر کیلو وزن بدنش مبلغ ۲۰۰/۰۰۰ ریال در سال ۱۳۵۹ جایزه تعیین نمود.

وقتی یک سرباز گمنام سپاه می‌شود عضو شورای مرکزی کوموله

منوچهر حتی به فرماندهی سقز هم رسید و تعداد قابل توجهی از سران حزب دموکرات را دستگیر کرد. رضایی زنگنه همچنین به همراه شهید شیرودی و دیگر خلبانان هوانیروز حملات شدیدی را علیه ضدانقلاب سازمان داد و باعث هلاکت جمعی از آنان و وارد شدن خسارت سنگینی به تجهیزات و اماکن آنها شد.

وقتی یک سرباز گمنام سپاه می‌شود عضو شورای مرکزی کوموله

سرانجام مهرماه  سال ۵۹ فرا رسید و شهید رضایی زنگنه به همراه چند تن از ماموران اطلاعات برای دستگیری تعدادی از عناصر ضدانقلاب حزب دموکرات عملیاتی را پایه‌ریزی می کنند. منوچهر در کمین نیروهای دشمن گرفتار می شود و پس از جنگ و گریزی طولانی به وسیله تک تیرانداز دشمن مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و به شهادت می‌رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید