انگشت آمریکا به ماشه مکانیسم ماشه نمی‌رسد

کدخبر: ۳۶۲۲۸۱
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نامه تروئیکای اروپایی درباره پایبندی به برجام و عدم امکان استفاده آمریکا از مکانیسم ماشه را به منزله شکست و انزوای بین‌المللی آمریکا دانست.
 انگشت آمریکا به ماشه مکانیسم ماشه نمی‌رسد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی اظهار کرد: همان طور که پیش‌بینی کرده بودیم اقدام نابجای آمریکا به نتیجه نخواهد رسید و انگشت آمریکا به ماشه مکانیسم ماشه نمی‌رسد.

وی درباره نامه سه کشور اروپایی نیز گفت: آبروی اروپایی‌ها در گرو این کار بود، آن‌ها در حالی عضو برجام هستند که آمریکا از این توافق خارج شد و اگر می‌خواستند با آمریکا همراهی کنند هم استقلال آن‌ها و هم استقلال شورای امنیت زیر سوال می‌رفت لذا پیش‌بینی می‌شد که تروئیکای اروپایی با آمریکا همراهی نکنند.

این نماینده مجلس با اشاره به مخالفت روسیه و چین با استفاده آمریکا از مکانیسم ماشه گفت: این اتفاق بار دیگر شکست سیاسی آمریکا در شورای امنیت را نشان می‌دهد و جلوه‌ای از انزوای آمریکاست در حالی که آمریکا می‌خواست ایران را منزوی کند اما خودش شکست خورد.

میرتاج الدینی ادامه داد: ترامپ از جهات مختلف مورد تهاجم است، در داخل از مسائل اقتصادی گرفته تا مسائل حوزه بهداشت و سلامت که آمریکا بیشترین تلفات را داشته تا انزوای بین‌المللی این کشور.

وی در پایان یادآور شد: آمریکا در ماجرای مکانیسم ماشه هم به دنبال کاربرد داخلی این موضوع خصوصا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بود اما از این جهت هم شکست خورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید