روحانی خطاب به گروه ۴+۱ چه گفت؟

کدخبر: ۳۶۲۵۴۱
روحانی گفت: ما تعهدات برجامی خود را کاهش دادیم چرا که یکسال صبر کردیم اما در زمینه اقتصادی شاهد اقدام خاصی از سوی کشورهای عضو نبودیم و در نتیجه تعهدات خود را کاهش دادیم اما به محض اینکه آنان به تعهدات خود بازگردند ما هم همه تعهدات خود را بازمی‌گردانیم.
روحانی خطاب به  گروه ۴+۱ چه گفت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت که به طور زنده از رسانه ملی پخش شد، گفت:‌ وقتی آمریکا درخواستی را مطرح کرده و شورای امنیت با آن مخالفت کرده، بنابراین دیگر از این پس هرگونه سخن‌گفتنی در این زمینه از سوی آمریکا و تلاش‌هایش برای بازگرداندن این تحریم‌ها، با پاسخ ایران همراه می‌شود و مسئولیت عواقب آن به عهده آمریکا خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان تشکر از رییس شورای امنیت و روسیه، چین و ۱۳ کشوری که از ایران دربرابر آمریکا ایستادگی کردند، گفت: یکبار دیگر به ۴+۱ اعلام می‌کنم که اگر همه این کشورها به طور کامل به تعهدات برجامی عمل کنند ما هم به تمامی این تعهدات خود بازمی‌گردد. ما تعهدات برجامی خود را کاهش دادیم چرا که یکسال صبر کردیم اما در زمینه اقتصادی شاهد اقدام خاصی از سوی کشورهای عضو نبودیم و در نتیجه تعهدات خود را کاهش دادیم اما به محض اینکه آنان به تعهدات خود بازگردند ما هم همه تعهدات خود را بازمی‌گردانیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی همیشه به تعهدات بین‌المللی خود عمل می‌کند و امروز هم موفقیتی که از لحاظ دیپلماتیک به دست آوردیم در سایه مقاومت ملت و حمایت آنان و نیز هدایت رهبری بوده است و تا زمانی که این هدایت و حمایت مردم باشد ما در برابر فشار آمریکا ایستادگی خواهیم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید